زیر آسمان خدا 2

اینجا زیر آسمان خدا نیست. زیر آسمان خدای رنگین کمانه خدای کیان خدای نیکا خدای مهسا است

زیر آسمان خدا 2

اینجا زیر آسمان خدا نیست. زیر آسمان خدای رنگین کمانه خدای کیان خدای نیکا خدای مهسا است

اینبار دیگه صبرم رو شکوند

من خیلی آدم صبوری هستم. همیشه و در همه شرایط سعی میکنم مثبت فکر کنم و بر اساس همونم برنامه ریزی میکنم و میرم جلو اما همیشه شرایط اونطوری که آدم میخواد پیش نمیره. از انتخابات پارسال امریکا تا امروز حتی یکبار هم اجازه ندادم که شرایط و اخبار منفی باعث نگرانی ام بشه اما امشب که اخبار در مورد تصمیم مهاجرتی جدید رو خوندم احساس کردم که صبرم شکست. فرمان جدید نه تنها اجازه ورود ایرانی ها به امریکا رو نمیده بلکه اجازه صدور ویزاهای مهاجرتی رو هم نمیده و نه تنها افراد خارج از خاک امریکا رو شامل میشه, داخل امریکا رو هم شامل میشه. حالا واقعا خدا میدونه که چی میشه کاملا مشخصه که این فرمان برای فشار به دولت های اون کشورها صادر شده اما قربانی هاش آدمهای بیگناه هستن. اون از پارسال و فارغ التحصیلی و اوضاع گرفتن OPT. اینم از امسال و شرایط مهاجرتی. دارم فکر میکنم که یه روزی بچه های ما هیچوقت درک نخواهند کرد که توی چه شرایطی ما زندگی کردیم.


https://www.nytimes.com/2017/09/24/us/politics/new-order-bars-almost-all-travel-from-seven-countries.html

https://www.whitehouse.gov/the-press-office/2017/09/24/enhancing-vetting-capabilities-and-processes-detecting-attempted-entry


نظرات 25 + ارسال نظر
آنیا دوشنبه 1 آبان 1396 ساعت 15:25

سلام. من فوق لیسانس روانشناسی خوندم.. و همسرم هم فوق لیسانس ارتباطات. من الان کارمند دولتم و همسرم رسانه ایه... هیچ کسی ار اقوام ما خارج از ایران نبودند و نیستند که ازشون سوال کنم. از کجا باید شروع کنم برا رفتن؟ نیازمند راهنمایی شما م

سلام
من فقط در مورد تحصیلی میدونم که توی بلاگ قبلی ام کامل همه رو نوشتم و در مورد رشته شما هم زمینه خاصی ندارم که بتونم راهنمایی کنم. موفق باشین

سعید پنج‌شنبه 20 مهر 1396 ساعت 16:10

به نظرتون کشور هایی اروپایی هم میشه بعد از دکتری راحت اقامت گرفت ؟(مثل امریکا و کانادا و استرالیا) و اینکه میگن دکتری معمولا با حقوق هستش یعنی حقوقش کفاف زندگی رو هم میده؟
بعضیا جا ها هم خوندم بعضیا اروپا رو به عنوان پلی برای رسیدن به امریکا انتحاب میکنن. به نظزتون چنین کاری ایده خوبیه و چقدر احتمال موفقیت درش هست؟ یعنی اینا برا پست دکتری باز باید پذیرش امریکا بگیرن؟! اینجوری که خیلی سخت نمیشه؟

بله میشه. اونجا حقوق بیشتر از هست. به نظرم کار اوکی ای هست. بعضی ها هم میرن کانادا و بعد میان امریکا. مسیر طولانی تریه و مزایا و معایب خودشو داره.

سعید پنج‌شنبه 20 مهر 1396 ساعت 15:59

جناب دکتر الان میگن ویزا دادن سخت شده. می خواستم بپرسم بنظرتون اگه ترامپ بره باز اوضا بهتر میشه یا ممکنه بهتر بشه و به وضع سابق برگرده یا این قوانین محدودیت برای 6 کشور با رفتن ترامپ هم باقی می مونه؟
کلا امیدی داشته باشم اوضا ویزا دادن برای تحصیل و مهاجرت دانشجویان بعد از ترامپ در اینده بهتر بشه ؟

فعلا معلوم نیست. برای دانشجوها خیلی تغییری نکرده یا هنوز معلوم نیست اگر سختگیرانه تر شده باشه.

braindrain جمعه 14 مهر 1396 ساعت 11:57

منظورت از اینکه گفتی " ه نظر من دکترای ایران به اندازه دکترای خارج از کشور ارزش نداره" چی بود؟

سطح آموزشی دانشگاه های خارج برای دکترا خیلی فرق میکنه.
زندگی توی یه کشور خارجی یه تجربه عالیه
حقوق دکتراها توی خارج از کشور با ایران قابل قیاس نیست
و چندین دلیل دیگه.

Mohammad hossein چهارشنبه 12 مهر 1396 ساعت 14:19

سلام
فکر کنم bioengineering مهندسی زیستی باشه مهندسی پزشکی bio medical engineering که گرایش من bio electric

سلام
فکر نمیکنم فرقی کنن. احتمالا مثل بعضی رشته های دیگه اسماشون به جای هم استفاده بشن.

Mohammad hossein یکشنبه 9 مهر 1396 ساعت 03:00

وودی جان سلام من رشتم مهندسی پزشکی میخواستم بدونم با این اوضاع شرایط تحصیل و کار چطور؟
اینجا که تهش یا باید تو ی بیمارستان کار کنی یا دلال دستگاه بشی اونم با پارتی
استادا خیلی از دستگاه هارو نمیتونن تعمیر کنن اصلا نمیدونن چی و چطور کار میکنه تکه کلامشونم اینه که مهندسی پزشکی خوندن تو ایران فایده‌ای نداره

سلام
اینجا bioengineering خوبه. نمیدونم همون مهندسی پزشکی میشه یا نه اما خیلی کاربرد داره. والا ایران نمیدونم که چطوریه اما متاسفانه ایران تولید کننده یا تحقیق کننده ابزارهای مهندسی پزشکی نیست. چند سال پیش هم یادمه یکی از دوستان کمک میخواست برای راه اندازی یه دستگاه مهندسی پزشکی که من نتونستم کاری براش کنم.

شروین یکشنبه 9 مهر 1396 ساعت 01:12

سلام وودی چند تا مطلب بگذار دیگه
تو استرس اپلای و امتحان زبان ، تنها سرگرمیم سر زدن به وبلاگ تویه!
آپدیت کن برادر دستت درد نکنه

سلام
حتما میذارم. به خدا الان یک هفته است مریض شدم ساعت 3 هم که سر کار میشه دیگه انرژی ندارم. این دو روز آخر هفته هم قرص خوردم خوابیدم. نمیدونم تغییر فصله یا ویروسه یا کلا burnout شدم.

Mmm پنج‌شنبه 6 مهر 1396 ساعت 09:33

مرسی وودی جان
ممنونم
پس من اصلا به دکتری اینجا فکر هم نمیکنم
ممنونم الان ذهنم آزاد شد
انشاالله این تافل رو دی ماه میدم و نمره ی بالایی هم میگیرم
بازم خیلی ممنونم که دغدغه ام رو کم کردید
در پناهش باشید

سلام
خواهش. به نظرم نیاز به یه برنامه ریزی بلندمدت دارین. اپلای و رفتن خیلی هم آسون نیست. کانادا هم خوبه که میگین.
موفق باشین

gsa چهارشنبه 5 مهر 1396 ساعت 18:27

سلام وودی جان

عجب...
راه زیادیو اومدی، دعا می کنم همه چی اوکی بشه برات و همونجور که میخوای پیش بره
راستش من زورم میگیره اگه مشکلی برات پیش بیاد!
انشالله که درست میشه، ناراحت نباش وودی جان و مثل همیشه با امید و انگیزه ادامه بده :)

سلام
نه مشکلی نیست. فکر کنم بازم burnout شدم! بعضی وقتا حس میکنم دیگه پیر شدم و نیروی جوانی رو ندارم. یادمه ایران که بودم توی سه تا شرکت کار میکردم. اینجا دو روز برنامه کاریم خراب میشه روز سوم از خستگی پس میفتم. باید یه استراحت یکی دو هفته ای کنم.

Mmm چهارشنبه 5 مهر 1396 ساعت 14:24

سلام وودی خوبی؟؟
من امتحان ازمایشی تافل دادم و نمره ام ۶۰ شد و این منو خیلی ناراحت کرد
برای تافل اصلی ثبت نام کردم اواسط دی ماه که بتونم نمره بالایی بگیرم
وودی خانواده ام میگن اینجا دکتری هم امتحان بده عمرت بیهوده نره اما من نمیدونم چکار کنم؟؟
به نظر شما من تا دی بکوب بخونم تا نمره ۱۰۰ بکیرم کارم برای رفتن حله
اصلا ارزش داره اینجا عمرم هدر بدم برای خوندن دکتری
اگه من دی ماه نمره عالی بگیرم و مقاله ام اوکی باشه چقدر زمان میبره برای رفتن؟؟؟
راستی من وقتی تافل ثبت نام کردم کشور مقصدم نوشتم کانادا آیا این تاثیر داره یا نه؟؟

سلام
آزمایشی ها خیلی بهشون حسابی نیست اما به نظرم نیاز به تلاش بیشتری برای بالا کشیدن نمره اتون دارین. اگر میتونین امتحانتونو عقب بندازین یا تیکتتون رو منتقل کنین. در مورد زمان بندی ها نوشته بودم. کشور مقصد هم تاثیری نداره اونو برای آمار میخوان.
به نظر من دکترای ایران به اندازه دکترای خارج از کشور ارزش نداره.

ملودی چهارشنبه 5 مهر 1396 ساعت 12:43

من فقط یه سوال تخصصی دارم، اینستراکشن لاتاری 2019 اومده بعد ایرانم جزو کشورهای واجد شرایطه. مگه قرار نبود لاتاری حذف شه؟ بعد مگه ما بن نیستیم ؟

لاتاری که هنوز حذف نشده و خدا نکنه بشه.ایرانی ها هم فعلا حتی اگر برنده بشن نمیتونن بیان با این حال شاید قانون عوض بشه تا سال دیگه.

علی چهارشنبه 5 مهر 1396 ساعت 12:06

وودی وضعیت افکار عمومی آمریکایی ها نسبت به ترامپ چطوریه؟ به نظرت با توجه به دیده ها و گفتمان سطح جامعه ضمن در نظر گرفتن موفقیت های احتمالی ترامپ در زمینه های اقتصادی و قرارداد های سنگینی که با عربستان و اسرائیل بستن چقدر احتمال این هست سه سال دیگه باز رئیس جمهور بشه. دموکرات ها چقدر ناراحت هستن از سیاست های ترامپ؟

فکر نمیکنم تفاوت خاصی در وضع ایجاد شده باشه. ببینین بسیاری از مشکلات برای غیرامریکایی ها به وجود آمده و کمتر کسی که امریکایی بوده درگیر مشکلات شده. دموکرات ها هم شادی و ناراحتی ندارند. اونا هم سیاست ها و برنامه های خودشونو دارند.

سعید چهارشنبه 5 مهر 1396 ساعت 07:59

یعنی چجوری میشه و چه تاثیراتی داره؟ در مورد این سوشیال دموکرات بیشتر توضیح میدید. تو ویکیپدیا یک دو مطلبی خوندم زیاد متوجه نشدم.
جناب وودی همچنین می خواستم بدونم دانشگاه ها و اساتید این که کسی مال فلان کشوره و شاید نتونه ویزا بگیره رو هم در دادن فاند یا TA RA مد نظر قرار میدن؟ یعنی اگه کسی نتونه ویزا بگیره برنامشون بهم نمیریزه و سریع یکی دیگه رو می تونند جایگزین کنند؟

داستان زیاد داره اما کلیتش اینه که دولت دخالت بیشتری توی مسائل میکنه .مثلا الان دولت دخالتی در سلامت نداره و شرکت های خصوصی هستند که دارند همه کارها رو میکنن. دولت اوباما آمد و دخالت دولت رو افزایش داد. شما نظرات برنی سندرز رو بخونین یا کشورهای اروپایی رو ببینین متوجه میشین. اگر دولت ترامپ موفق نباشه مردم به یه چیزی رای میدن که صد و هشتاد درجه فرق داشته باشه.

صبا سه‌شنبه 4 مهر 1396 ساعت 19:03

الان چه چیزی تغییر کرده؟؟؟ اینا که میگن برا ویزاهای دانشجویی مشکلی نیس که!!
فقط برای اومدن پدرمادرا مشکل ایجاد شده با این اوضاع؟؟؟
دوست خرشانسم امسال با ویزای مالتی اومد!!!الان میفهمم چه شانسی داشت اصافا!

هنوز که چیزی اجرایی نشده. بله فعلا معلوم نیست که چه مشکلاتی پیش میاد.

سعید سه‌شنبه 4 مهر 1396 ساعت 15:45

ای بابا. مهم ترین انگیزه من باسه درس خوندن همین بود که مهاجرت کنم. مخصوصا امریکا ولی این خبرا رو می شنوم ناامید میشم. بازم شما خوبه از هفت خوان مهاجرت بیشترش رو رد کردید. در بدترین حالت میرید کانادا. خوش بین باشید و فرض کنید اوضاع بدتر بود و هنوز می خواستید الان اپلای کنید
بنظرتون اگه ترامپ بره میشه به بهتر شدن اوضاع امید وار بود؟ یعنی تا چند سال دیگه من بخوام اپلای کنم و دولت بعدی بیاد ممکنه شانسی باشه ؟ الان هم یعنی کلا پرونده های تحصیلی رو قبول نمی کنند ؟

ترامپ بره امریکا به طرز وحشتناکی تبدیل به یه کشور سوشیال دموکرات میشه. برای پرونده های تحصیلی مشکلی پیش نیامده ولی قطعا سختگیری ها بیشتر میشه.

س سه‌شنبه 4 مهر 1396 ساعت 13:28

سلام وودی جان. منم جزو کسایی هستم که هروز بلاگت رو چک می کنم. به نظرم کسل کننده نیست. به هر حال فکر نکنم از اول هم بلاگت با هدف سرگرمی بوده باشه. امیدوارم کارهای گرین کارتتون هم درست بشه. خیلی کمک کردین به بچه ها برای اپلای با این بلاگتون.به نظرتون نیاک اونقدر قدرت داره که قدم موثری برداره برای کمک به افرادی در شرایط شما؟ شاد و موفق باشین

نه بیشتر برای خودم مینویسم که یادم نره. بعضی وقتا ناراحتم که چرا نمیتونم همه افکارم رو بنویسم.
فکر نمیکنم اینبار نایاک هم کاری از پیش ببره.

ملودی سه‌شنبه 4 مهر 1396 ساعت 12:42

کانادا خوبه ولی از هوای سردش بگذریم یکم منزوی نیست؟
من که اول راهم باید چیکار کنم؟
از الان باید برای مهاجرت برنامه بریزم چون پروسه سخت و طاقت فرساست. رشته هم معماریه جایی که میرم ارشد بخونم باید همونجا بمونم... کانادا برم... استرالیا برم... زبان بخونم برم کشورهای شمال اروپا؟! یجا برم پایدار باشن زارت نزنن مارو بن نکنن قصد موندن دارم.
جالب اینجاست چون یه مقدار کره ای بلدم و دارم کلاس میرم میخواستم برم کره بعد ترامپ اونجا هم تنش ایجاد کرده یعنی هرکجای کره زمین بری گزندش بتو میرسه.

منزوی نیست اما به خوبی امریکا نیست.

ناشناس سه‌شنبه 4 مهر 1396 ساعت 10:34

خوش بینی نیست تو زندگی یه جاهایی با توجه به تحلیل هام فکر میکردم دیگه به هدفم نمیرسم و سرعتمو کند کردم ولی ادامه دادم چون چاره ای نداشتم یهو متوجه شدم تهش که اگه سرعتم کند نمیشد اون فرصتو بدست نمیاوردم انگار یهو یه جعبه جایزه یه جا که فکرشو نمیکردم پنهون شده بود و من یه پرش به جلو داشتم...وودی عزیز توکلت بخدا باشه امیدوارم به هدف برسی ...

آره ایشالله که مشکلی نیست.

حسام سه‌شنبه 4 مهر 1396 ساعت 00:34

وودی هنوز ویزا نگرفتی ؟
به نظرم اسرائیل داره سعی میکنه ایرانی ها رو با هر تفکر و عقیده و مذهبی تو دنیا منزوی کنه، سخنرانی نتانیاهو(تو سازمان ملل) خیلی بجث های جدی ای داشت، متاسفانه رهبری ایران منافع ملی رو با مسیر اشتباهی که انتخاب کرده به فنا داده. حالا ایرانی ها از مهد فناوری و تکنولوژی دنیا محروم خواهند شد.
این فشار به ایرانی ها فقط متوجه ایرانیان ساکن آمریکا نیست، اکثر سفارت خونه های اروپایی متقاضی ها رو به دلایل واهی رد میکنن و ویزا نمیدن.
ب نظر من باید ی جنبش از سمت کسانی که دارن ضرر های کلان میکنن شکل بگیره و مسئولین این شرایط رو حذف فیزیکی کنن.

من هنوز روی F1 OPT ام. قرار شد سال دیگه شرکتمون برام اقدام کنه. چون خودم اقدام میکردم وقت و هزینه اش زیاد بود خودم نکردم.
شما چند سال امریکا زندگی کنی تازه متوجه میشی که چقدر تحریم ها و ... ضربه به کشور زده. ضربه هایی که تا سالیان سال جبران نمیشه :( سعی میکنم بیشتر بنویسم. حتی همین محدودیت های مهاجرتی باعث میشه که دانشجوهای کمتری برای تحصیل به امریکا بیان و اگر کسی بخواد برای ایران کاری کنه همین آدمای تحصیل کرده هستند که عده زیادیشون عمرشون توی ایران به بادفنا میره.

سلام دوشنبه 3 مهر 1396 ساعت 18:22

راستی الان داشتم یه پرسوجو میکردم فهمیدم این تحریم برای کسانی که روادید امریکا رو الان دارن اعمال نمیشه و از این به بعد اگر کسی اقدام کنه برای ویزا این تحریم ها شاملش میشه تازه گفتن روادیدی که براساس پذیرش در دانشگاه داشتید شامل این تحریم نمیشه شما که الان ویزا دارید پس شامل شما نمیشه و این قوانین از این به بعد برای افراد جدید هستش، تازه یک چیز دیگه به نظر من برای دریافت PR کانادا اقدام کنید از طریق express entery اگر بتونید واسه کانادا اقامت دائم یا همون PR رو دریافت کنید دیگه در امریکا هیچ مشکلی ندارید و راحت میتونید کار کنید البته اجازه کار که حتما لازم میشه برای امریکا در هر صورت ولی چون اقامت دائم کانادا دارید پروسه خیلی خیلی کوتاهی داره و راحت بهتون ویزاش رو میدن چون هم تحصیلات امریکایی دارید و هم سابقه کار امریکایی دارید به نظرم یک نیم نگاهی به این گرفتن PR کانادا داشته باشید و مراحلش رو مطالعه کنید تا برای بعدا خیلی نگران دیپورت و یا غیره رو نداشته باشید

فعلا که مشکل خاصی برای من ایجاد نشده اما این قوانین زمینه ساز مشکلات بسیار زیادی هستن کمترینش هم رفت و آمد خانواده هاست که کاملا لغو میشه. منم ویزام دانشجویی هست و برای گرین کارت باید ویزای EB2 بگیرم که ممکنه با توجه به قوانین جدید مشکلاتی ایجاد بشه. دو ماه دیگه هم باید برای تمدید OPT ام اقدام کنم که اونم ممکنه باز شامل بازرسی بشه و سر وقت کارتم رو ندن (یا تعمدا بخوان اذیت کنن مثل ندادن ویزای پدر و مادرها) که اونوقت باز مشکل اقامتی پیدا میکنم. حتما اگر شرایط بحرانی شد برای کانادا اقدام میکنه. البته فکر نمیکنم به اونجاها برسه اما همین الان مطمئنم که دیگه نه بابامو تا سالها میبینم و نه مامانم رو. همینطوری هم کلی دور بودم ازشون. تازه میخواستم براشون وقت بگیرم که تا یکسال و نیم دیگه حداقل بتونن بیان که دیگه مطمئنم نمیشه.

just دوشنبه 3 مهر 1396 ساعت 18:14

kodom ghesmatesh raje be dakhele amricas?

مقاله نیویورک تایمز که این پاراگرافش
That means that students already in the United States can finish their studies and employees of businesses in the United States who are from the targeted countries may stay for as long as their existing visas remain valid. People whose visas expire will be subject to the travel ban, officials said.

خود سایت دولت رو هم ببینین جایی افرادی که داخل هستند رو exclude نکرده این یعنی میتونه شامل بشه. به هر حال همیشه وقتی یه قانون جدید میاد تا بیاد مشکلاتش در بیاد یه عده ای قربانی میشن مثل اونایی که نتونستن برای مدتی وارد امریکا بشن و بعضی دیگه هزینه خرید بلیت مجدد هم نداشتن که دوباره بخوان اقدام کنن. همین الان هم حداقل دو تا از بچه ها رو من شخصا میشناسم که پدر و مادرشون بیشتر از یکسال هست توی کلیرنس هستند چه برسه به این قوانین. ویزای مالتی که هیچی همین ویزای سینگل هم که بعضی ها ریسک میکردن و برمیگشتن و داشتن چندین نفر که کردند و رفتند و برگشتن گرفتن دیگه کنسله. خلاصه اوضاعی مگر اینکه دادگاه ها بخوان باز یه کاری کنن.

ساقی دوشنبه 3 مهر 1396 ساعت 11:31 http://saghism.blogsky.com

بیا کانادا. د گریت وایت نورث مهربون آغوشش به روی همه بازه.

ساقی جان اگر کارایی که میخواستم کنم رو میشد کانادا کنم سالها پیش آمده بودم اما چاره ای نبود حتما میام شما رو چایی رو بذار تا ما برسیم.

ملودی دوشنبه 3 مهر 1396 ساعت 11:02

متنفرم ازش.
ویزا هیچی، هی راه میره این و اونو تهدید میکنه دیگه نمیگه اگه جنگ بشه کلی آدم بیگناه میمیرن. من نمیدونم چرا این دولت امریکا باید تو هرکاری انگشت کنه فضولن. بشین زندگیتو کن دیگه عنتر. دلم میخواد نفرینش کنم.

تنفر چیزی رو درست نمیکنه.

دوستدار تو دوشنبه 3 مهر 1396 ساعت 09:51

سلام به تو عزیز دلم که از زمان سفر آنکارا مرتباً مطالبت را دنبال میکنم . نگران نباش چون به تاریخ ١٠ اکتبر دیوان عالى آمریکا بررسى فرمان مهاجرتی رئیس جمهور را آغاز میکنه و به احتمال خیلى زیاد دوباره مخالف قانون اساسى شناخته میشه . برنامه هاى دکتر ایرج ناصریان را از "یوتیوب " دنبال کن که همیشه مفیده . 

https://youtu.be/xlNyjbKeQ1g

امروز خبر آمد که دیگه 10 اکتبر هم بررسی نمیشه و باید ازدادگاه های محلی دوباره شروع بشه :( حالا نوبت من که نرسیده اقدام کنم اما مطمئنم که این فرمان جدید مشکلات زیادی رو ایجاد میکنه کمترینش اینه که حتی مامانم هم دیگه نمیتونه بیاد.

سلام دوشنبه 3 مهر 1396 ساعت 08:16

انشا... درست میشه خیلی به حرف های رسانه ها گوش نکنید بیشتر جو میدن تا راست بگن مطمئن باشید اینم لغو میشه

آره ایشالله که درست بشه. درسته که رسانه ها جو میدن اما واقعا هم یه چیزی هست.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد