زیر آسمان خدا 2

اینجا زیر آسمان خدا نیست. زیر آسمان خدای رنگین کمانه خدای کیان خدای نیکا خدای مهسا است

زیر آسمان خدا 2

اینجا زیر آسمان خدا نیست. زیر آسمان خدای رنگین کمانه خدای کیان خدای نیکا خدای مهسا است

روزای بارونی

این روزا هر هفته دالاس بارون میاد. بعضی وقتا دلگیره و بعضی وقتا شعف انگیز. امروز رفتیم دفتر کار مشتری جدید شرکتمون. بعضی وقتا فکر میکنم که آخه چرا من توی شرایط اینطوری گیر کردم که باید با یه حقوق کم برای این شرکت کار کنم.




نظرات 8 + ارسال نظر
شاهرخ کریمی پنج‌شنبه 26 مرداد 1396 ساعت 17:47

سلام آقا وودی گل
تقریبا یک سالی میشد بهتون سر نزده بودم،
خوب هستید انشاءالله؟
من کنکور ارشد عمران شرکت کردم قصد دارم حمل و نقل شریف بخونم (رتبه لازمه رو آوردم) و خب هدف اصلیم اپلای هست، حالا که حرف حقوق شد سوالی داشتم از شما ۱- اینکه شنیده میشه اوضاع کار در آمریکا خوب نیست،راسته؟
۲-شما اطلاعی از عمرانی ها دارید (با مدرک دکترا) که اوضاعشون الان چطوره؟ یا بین دوستانتون کسی هست؟
۳-شما چون مدرک دکترا دارید خیلی سختی کشیدید تا کار پیدا کنید؟
در پایان هم آرزوی بهترین هارو براتون دارم

سلام
خدا رو شکر
1- نه درست نیست اینجا در حال حاضر کمترین نرخ بیکاری چند سال اخیر رو داشته
2- نه در مورد عمران چیزی نمیدونم.
3- راستش من خیلی سختی نکشیدم اگرچه طول کشید که OPT بگیرم و برای اینترویو ها آماده بشم.

سعید پنج‌شنبه 19 مرداد 1396 ساعت 22:55

سلام جناب دکتر
بخشید می خواستم بدونم این که یه نفر کاردانیش مثلا برق بخونه .بعد کارشناسی و ارشدشو یه رشته دیگه مثل نرم افزار بخونه. چیز بدی تو رزومش به حساب میاد؟ مخصوصا باسه اپلای یا اونقدر ها هم مهم نیست.
این جور که متوجه شدم تو دانشگاه های امریکا هم 2 سال اولو هر چی خواستن می خونن و سال سوم انتخاب رشته می کنن.

سلام
مشکلی نداره. مهم معدل و ... هست.

محمد شنبه 7 مرداد 1396 ساعت 23:53

وودی جان در آمدت رو اگه مشکلی نداره میشه بگی؟ چون میخوام ببینم برای یه کسی که دکترا گرفته و مشغول کار با مدرک دکترا هست، چه درآمدی منطقیه

دوست عزیز چند بار نوشته بودم. من بعد از تکس نزدیک 5 هزار دلار میگیرم. درآمد من کاملا متوسط حساب میشه. دوستانی هستند که از اینجا بعد از یکسال رفتند کالیفرنیا و الان تقریبا ماهی 8 هزار تا بعد از تکس میگیرن. خیلی خیلی شرایط آدما با هم فرق میکنه. حقوق من با شرایطی که دارم باید حدود سالی 140 هزار تا 160 هزار باشه ولی چون این اولین کارم توی امریکا بود دیگه گیر ندادم. بعد هم چون کارم اجازه میده که بعد از ظهر ها روی پروژه های خودم کار کنم راضی ام. واقعا برای من ماهی چند هزار دلار بالا و پایین فرقی نمیکنه چون خرج خاصی ندارم. منطقی اینه که با توجه به رشته ببینین متوسط چقدر حقوق میگیرن و یه مقداری پایینتر در نظر بگیرین که حقوقتون باشه.

سعید جمعه 6 مرداد 1396 ساعت 15:03

همچنین می خواستم بپرسم فکر می کنید کسی که ریاضیش خیلی قوی نباشه (خیلی هم ضعیف نباشه) در رشته ای مثل کامپیوتر بتونه در مقاطع بالاتر تحصیلی مثل ارشد و دکتری یا حتی خود کنکور ارشد موفق بشه؟ همچنین در کنکور ارشد اطلاع ندارید سوالات تخصصی رشته کامپیوتر بیشتر مفهومی هستش یا محاسباتی ؟ (مثلا مثل رشته برق) و باید ریاضیت قوی باشه تا بتونی موفقیتی تو کنکور کسب کنی؟
البته در حال حاضر رشته من کامپیوتر نیست . ولی در این فکر هستم که این رشته رو باسه ادامه دادن انتخاب کنم

کنکور بیشتر حفظی هست و تجربه تست زنی تا سئوالات مفهومی. هر چقدر هم سئوال مفهومی باشه بازم وقت نیست که بخواهین همه رو حل کنین. اینه که کسی بهتر نتیجه میگیره که سئوالات مشابه بیشتری رو دیده باشه.
برای کنکور کامپیوتر نمیدونم ریاضی چقدر تاثیر داره اما مطمئنا بی تاثیر نیست.سئوالاتشو یه نگاهی بندازین ببینین در چه حد و حدودی هست.

سعید جمعه 6 مرداد 1396 ساعت 14:40

اخه چند وقت پیش ایده ساخت یه نرم افزار اموزشی به ذهنم رسید .تو اینترنت سرچ کردم ببینم چنین نرم افزاری وجود داره. دیدم مشابه چیزی که تو ذهنم بود رو ساختن و نرم افزار رو هم به عنوان اختراع ثبت کردن (تو ایران). حالا می خواستم ببینم اگه منم نرم افزار خودم رو بسازم چه جوریه؟ یعنی ثبت نرم افزار از ایده اصلی نرم افزار هم محافظت میکنه یا امکانش هست یه نفر دیگه از اون ایده تو نرم افزاراش استفاده کنه؟ یعنی فقط در صورتی کد ها دقیقا یکی باشه غیر قانونیه ؟
البته نرم افزار من احتمالا کمی متفاوت باشه ولی ایده کلیش فکر میکنم یکیه و منم باسه همون پلتفرم می خوام برنامه بنویسم. یعنی فکر میکنم زبانش یکی باشه ولی کد ها متفاوت بشه

ایران که فکر نمیکنم اصلا نرم افزار ثبت کنن. چیزی که میگین برای من تازگی داره. بنابراین باید بگم نمیدونم. اون کپی رایت هم قانونش اصلا توی ایران نیست. شاید اگر اطلاعاتش رو بفرستین بتونم نظر بدم.

saeed دوشنبه 2 مرداد 1396 ساعت 23:11

همچنین در جایی دیدم نرم افزاری رو به عنوان اختراع ثبت کرده بودند.
از اون جایی که گفتید روی پروژه خودتون کار می کنید و گفتم شاید به نرم افزار مربوط باشه می خواستم ببینم شما در این زمینه اطلاعی ندارید؟

سلام
نرم افزار معمولا ثبت اختراع نداره. قوانین امریکا اجازه ثبت دیزاین رو میده. همچنین یه نوع جدید کسب و کار میتونه ثبت بشه اما خود نرم افزار فی نفسه به صورت یه متن کپی رایت فقط میشه که اگر از یه زبان به یه زبان دیگه منتقل بشه کپی رایتش هم کاری نمیتونه کنه. ثبت اختراع بیشتر به درد کسی میخوره که بخواد یه ایده بزینسی رو محافظت کنه. بیشتر ایده هایی که ما داریم اصلا به حد و اندازه بزینس نمیرسه.

saeed دوشنبه 2 مرداد 1396 ساعت 23:02

سلام جناب دکتر. ببخشید می خواستم بپرسم شما ارشد چه رشته ای کنکور دادید بودید؟

سلام چطور؟

عباس یکشنبه 1 مرداد 1396 ساعت 17:52

پودی ی پست بنویس در مورد حقوق خوب که منظورت چیه . چی خوبه تو چی میگیری چی شده که اینجوری شدی

متوجه نشدم.فارغ التحصیل شدم رفتم سر کار حقوقم خوب شد!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد