زیر آسمان خدا 2

اینجا زیر آسمان خدا نیست. زیر آسمان خدای رنگین کمانه خدای کیان خدای نیکا خدای مهسا است

زیر آسمان خدا 2

اینجا زیر آسمان خدا نیست. زیر آسمان خدای رنگین کمانه خدای کیان خدای نیکا خدای مهسا است

یه کم در مورد این روزا

این روزا کار جدید شروع شده. همکارم یه هندی هست که از هند برای ویزای کار گرفتن و آمده تا سه ماه که این پروژه تموم میشه اینجا باشه. از نظر تجربه من یه سر و گردن بالاتر از کسانی هستند که دارم میبینم. بعضی وقتا فکر میکنم که من واقعا برای این شرکت زیادی هستم اما راضی ام چونکه دوست ندارم برم یه جایی کار کنم که همه وقتم بره برای شرکت. بچه ها رو میبینم که روزا 10 تا 12 ساعت هم کار میکنن. اما من تقریبا 8 میرم و بعد از ظهر هم 4 و نیم اینا میام. بقیه وقتم یا میرم بیرون و یا روی پروژه خودم کار میکنم. پروژه ام خیلی طول کشیده چون براش وقت نمیذارم. کلا برای خیلی سخته که چند تا کار رو با هم جلو ببرم. این پروژه جدید هم توی شرکت خیلی خسته ام میکنه و مثل قبلا نیست که بعد از کار هم انرژی داشته باشم. خیلی وقتا میام خونه و میخوابم و بعد هم دیگه حوصله ندارم شب کار کنم و میرم  بیرون یه قدمی میزنم و باز برمیگردم میخوابم.



این مدت هم کلی دنبال آپارتمان گشتم. نمیدونم چرا یه مدته هر چیزی که میخوام اینقدر به سختی به دست میاد. فکر کنم خیلی پارامتر ها رو توی توابع بهینه سازی ام در نظر میگیرم و هیچ وقت به نقطه بهینه ای که میخوام نمیرسم. یعنی شرایط فعلی ام خوبه و هزینه ای که بابت جا به جایی باید بدم معادل چیزی که بدست میارم نیست و مشکل اصلی هم وقت هست. اگر میتونستم پروژه خودمو زودتر تموم کنم یا کمک بگیرم که انجام بدم خیلی خوب میشد.



این آخر هفته هم بعد از مدت ها هم رفتم دریاچه. اگر خونه امو عوض کنم بیشتر میتونم بیام اینجا قدم بزنم. اگرچه عوض هم نکنم 25 دقیقه بیشتر از خونه فعلی ام راه بیشتر نیست.


نظرات 12 + ارسال نظر
سعید سه‌شنبه 27 تیر 1396 ساعت 17:52

سلام آقای دکتر خیلی ممنون که وقت گذاشتید و پاسخ دادید

خواهش

سعید دوشنبه 26 تیر 1396 ساعت 09:23

سلام آقای دکتر خوب هستید. ببخشید چند تا سوال داشتم. با تشکر از شما و عذر خواهی بابت اینکه سوالات ممکن است بدیهی باشند.
۱- ممکن است بفرمایید بعد از تحصیل چقدر فرصت پیدا کردن کار داریم و منظور از opt چیست؟
۲- ببخشید برای دکتری هنگامی که به اساتید ایمیل میزنیم آیا باید میزان سن را هم مطرح کرد؟ راستش من ۳۷ سال دارم ولی در این مدت ۱۰ سال بعد از ارشد در پژوهشگاه پلیمر مشغول به کار بودم و مدرس دوره علمی کاربردی هستم.
با آرزوی موفقیت و سلامتی برای شما

سلام
1- برای مهندسی و علوم و... یکسال که قابل تمدید به سه سال هست STEM . غیر از اینا همون یکسال.
2- سن مطرح نیست. نیازی نیست. خودشون از روی رزومه انتخاب میکنند. برای کارهای آکادمیک معمولا سن بالاتر بهتر هم هست.

مهدی شنبه 24 تیر 1396 ساعت 21:44

سلام وودی،با اون جمله ات راجع به تعداد زیاد پارامترها تو بهینه سازی، خیلی حال کردم، خیلی وقت بود میدونستم یه مشکلی تو کارم هست، میدونستم چه نمیتونستم اینطوری قشنگ فرموله بندیش کنم.

سلام. خواهش!

ملودی شنبه 24 تیر 1396 ساعت 11:35

دوست عزیزی که میخوای بری آلمان باید یه سال بری کالج و برای کالج اجازه کار پاره وقت در حدی که خرج زندگیتو بده نداری. سال اولش اینجوریه.
برای سفارت هم باید مدرک زبان داشته باشی.

آرمین جمعه 23 تیر 1396 ساعت 00:33

سلام دکتر وودی...ایشالا خوب بوده باشی هرجا که هستی...جناب وودی یه سوال در مورد یه دوراهی که احتمالا تو هم توش قرار گرفتی...من قطعا رتبه کنکورم خوب نمیشه امسال چون سر فیزیک شیمی حالم بد شد و ازین داستانا...کلا اختصاصی هام گند زده شد رفت...الان دوتا راه دارم...یا برم آزاد و پیام نور مهندسی بخونم و اپلای واسه فوق یا دکترا...یا این راه دوم که همین چن روزه زمزمش اومده تو گوشم..شنیدم که آلمان هزینه تحصیلش تقریبا رایگانه..و میتونم برم آلمان بخونم از همون کارشناسی و با توجه به علایق شخصیم واقعا آلمان بهترین کشوری هست که میتونم باشم...از بچگی عاشق این بودم واسه آئودی کار کنم...حالا به نظر شما کدوم یک؟اصن میشه واسه ارشد اپلای کرد؟واسه کارشناسی الان برم...بهم گفتن با کار پارت تایم میتونم خرج زندگیم رو بدم...میتونم واقعا؟چقدر سخته؟اصن توصیه میکنید منه 19 ساله کلا بکنم از خونواده و همه چی برم یه جایی مثه آلمان؟
مرسی ازین که به سوالا جواب میدین

سلام.
پیام نور نرو. آزاد اگر شهر بزرگ و دانشگاه خوبش قبول میشی برو. آلمان زبان آلمانی باید بلد باشی که امروز شروع کنی یکی دو سالی طول میکشه که مدرکشو بگیری. آلمان دانشگاه رایگان یا بهتر بگیم کم هزینه است ولی هزینه زندگی رو حساب کنین اونقدری هم ارزون نمیشه. البته بازم گزینه خوبیه اگر شرایط اش جور بشه. شرایط اش رو من خیلی نمیدونم. اگر کاردانی هم جای خوبی قبول نمیشی بشین یکسال دیگه درس بخون حتما بار دوم کنکور خوب میدی.

علی جمعه 23 تیر 1396 ساعت 00:12

وودی جان سلام.وودی میشه بگی اپلای از دانشگاه های شهرستان خوب چ طوره...اخه همه میگن جز شریف و تهران جای دیگه ب کار نمیاد....و اینکه نظرتو راجبه فاینانس بگو چون میخام از مهندسی بیام فاینانس...وودی جان کامل تویح بده و خواهش میکنم بدون تعارف و مثلا برا امید دادن...بی نهایت سپاس گزار

بچه های اینجا از همه جا آمدن. صنعتی اصفهان، فردوسی مشهد و... فایننس اینا خیلی خوبه تنها بدی ای که داره اینه که فاند برای این رشته ها کمتر از مهندسیه.

gsa پنج‌شنبه 22 تیر 1396 ساعت 23:34


موفق باشید همیشه

ممنون.

نیما چهارشنبه 21 تیر 1396 ساعت 21:14

سلام دکتر ، یه سوال داشتم شما دکترای برق هستید یا کامپیوتر؟

سلام. هیچکدوم.

ملودی چهارشنبه 21 تیر 1396 ساعت 17:14

انقدر از این جای پارکهای خط کشی شده خوشم میاد.
میخواستم بگم خیلی خوبه آدم به کارش علاقه داشته باشه و بتونه توش پیشرفت کنه و بقول شما یه سر و گردن از بقیه بالاتر باشه. من تو رشته قبلیم اصلا همچین حسی نداشتم و منزوی شده بودم. و اصلا اشتیاقی هم نداشتم تلاش کنم. اینجوری که شما داری کارتو توصیف میکنی حس خوبی از کار کردن به آدم دست میده. معلومه علاقه داری.

معلومه که علاقه دارم.

Andrew چهارشنبه 21 تیر 1396 ساعت 15:38

سلام
اقای دکتر حتما در جریان قانون بن ترامپ هستین که چندروزه اجرایی شده.
و خیلی جالب بود که دانشجو ها از این قانون مستثنی شدن!

به نظرتون با توجه به اینکه سیفتی فکتور ترامپ زیر صفره:) و اصلا امروزش رو نمیشه با فرداش مقایسه کرد، ممکنه روزی این قانون تشدید تر بشه؟ یا مثلا بعد از 90 روز متقاضیان F1 هم به لیست بن اضافه بشن؟

و سوال دوم اینکه شما بیشتر امریکای شمالی رو ترجیح میدین برای بازار کار مهندسین عمران یا اروپا؟ کلا وضعیت ساخت و ساز تو امریکا چجوریه؟

فکر نمیکنم شرایط برای دانشجوها عوض بشه اما برای خانواده ها از همین الان کلی مشکلات ایجاد شده. در مورد بازار عمران نمیدونم. فقط میدونم چون هزینه های ساخت و ساز اینجا زیاده اکثر پروژه های عمرانی رو چند تا شرکت با هم جمع میشن که انجام بدن. دوستی داشتم که توی کار ساخت و ساز بود که برگشت ایران چون با هزینه‌های اینجا امیدی نبود با سرمایه اش بتونه کاری کنه.

الیکا چهارشنبه 21 تیر 1396 ساعت 14:14

"نمیدونم چرا یه مدته هر چیزی که میخوام اینقدر به سختی به دست میاد." ...چقدر این جمله آشناست واسم... کاش اگه به جز آپارتمان خریدن تو زمینه های دیگه زندگیت هم این مشکلو داری، یه پستی بذاری واسش و اینکه چه کنیم اینطور نشیم. نمیدونم چرا من هر چی می دووم به چیزایی که میخوام نمیرسم یا وقتی میرسم می بینم ارزش این همه تلاش رو نداشته!(feeling sad)

کاری نمیشه کرد فقط باید صبر داشت. یادمه اون موقع که دنبال کار میگشتم هم همین بود اما الان که پیدا کردم و میرم دارم میبینم که چقدر خوب شده.

آرمین چهارشنبه 21 تیر 1396 ساعت 12:33

سلام وودی....اونجا میانگین درامد یه کارمند مثه خودت که حالا نسبتا تازه کار هم باشه تو اون کشور اینا چقدره???

https://www.thebalance.com/average-salary-information-for-us-workers-2060808
خیلی بستگی به رشته داره. توی اینترنت مطلب زیاده. من الان تقریبا ماهی 5000 تا بعد از تکس میگیرم.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد