زیر آسمان خدا 2

اینجا زیر آسمان خدا نیست. زیر آسمان خدای رنگین کمانه خدای کیان خدای نیکا خدای مهسا است

زیر آسمان خدا 2

اینجا زیر آسمان خدا نیست. زیر آسمان خدای رنگین کمانه خدای کیان خدای نیکا خدای مهسا است

مشاهدات جالب من از ماجرای منع شهروندان ورود هفت کشور اکثرا مسلمان ترامپ

از اتفاقات جالب این مدت ماجرای رای دادگاه ها بر ضد حکم ترامپ بود. من اخبار و اطلاعات رو خیلی دقیق دنبال میکردم. یعنی حتی یک درصد هم احتمال نمیدادم که دادگاه بتونه جلوی رئیس جمهور رو بگیره. توی قانون به طور دقیق ذکر شده که رئیس جمهور اجازه داره که از ورود هر گروهی رو که به امریکا جلوگیری کنه.


https://www.law.cornell.edu/uscode/text/8/1182


Whenever the President finds that the entry of any aliens or of any class of aliens into the United States would be detrimental to the interests of the United States, he may by proclamation, and for such period as he shall deem necessary, suspend the entry of all aliens or any class of aliens as immigrants or nonimmigrants, or impose on the entry of aliens any restrictions he may deem to be appropriate.


ولی استدلال دادگاه این بود که حتی حکم رئیس جمهور هم باید مستدل باشه و نباید برضد اصول قانون اساسی باشه و چون وکیل رئیس جمهور نتونست دلیل قانع کننده برای دادگاه بیاره، قاضی فرمان رئیس جمهور رو متوقف کرد. یعنی قوه قضاییه به طور کامل مستقل جلوی فرمان شخص اول مملکت رو میگیره چون اعتقاد داره کارش بر خلاف قانون اساسی هست. یادمه چند ماه پیش هم وقتی از این دوستای امریکاییمون که به ترامپ رای دادن پرسیدم چرا دلیل اصلی ایشون این بود که «کسی نباید فراتر از قانون باشه و هیلاری با کارهایی که کرده باید توی زندان میبود ولی داره فراتر از قانون حرکت میکنه. هیچ کس نباید بالاتر از قانون باشه.» این اتفاقات برای من خیلی جالب بود. چند ماه پیش نوشته بودم که اگر ترامپ بخواد رئیس جمهور بشه باید بذارم برم استرالیا اما الان واقعا شگفت زده شدم که چطوری مردم و قانون جلوی تک روی هاشو گرفتن. داشتم فکر میکردم اگر مثلا یه حجت الاسلامی اهل یه کشور خارجی که سواد حقوقی نداره رو قاضی فدرال کرده بودند، بعید نبود که از ترسش نخواد بر ضد این حکم رای بده. تازه خدا میدونه اوضاع چی میشد اگر ترامپ خودش این بابا رو گذاشته بود سر کار! در واقع توی امریکا یه جایی که شخص اول مملکت زیاده خواهی میکنه و میخواد کاری بر ضد قانون اساسی کنه قوه قضاییه به عنوان آخرین سنگر مردمی جلوشو میگیره.


http://www.nbcnews.com/video/judge-blocks-trump-s-travel-ban-implying-it-s-not-rationally-based-870132803686


جالب این بود که شرکت های امریکایی هم پشت سر شکایات جمع شدند و شنیدم 95 تا از شرکت های بزرگ امریکایی مثل آمازون و اکسپدیا و مایکروسافت و اپل و ... برای پرونده شواهد جمع کردند. البته این شرکت ها کارکنانی از کشورهای منع شده دارند اما ممکن بود این کار براشون گرون تموم بشه با این حال بدون واهمه پشتیبان حرکات مردمی شدند.


یه چیز جالب دیگه ای که دیدم این بود که حتی امریکایی ها که شهروند امریکا هستند هم توی بسیاری از رهپیمایی ها شرکت کردند. مثلا یکی از بچه های دانشگاه ما که نه مسلمون هست و نه هیچ کسی از خانواده و فک و فامیلش از این فرمان حکومتی ترامپ به مشکل میخوردن همون هفته اول هر دو روز که فرودگاه دالاس تظاهرات بود اونجا بود و صف اول مبارزات. دلیلش هم این بود که باید از حق دفاع کرد و نباید حقوق کسی پایمال بشه. کلا اینجا میگن تجاوز به یک دین تجاوز به همه ادیان هست. نمیگم همه اینطوری هستن اما امریکایی هایی که مردم این هفت تا کشور رو پشتیبانی کردند و توی تظاهرات ها شرکت کردند کم نبودند. جدا چنین روحیه ای رو تحسین میکنم. من خودم نتونستم تظاهرات ها رو برم اما دوستان امریکایی مون سنگ تموم گذاشتن. 



به نظرم اون چیزی که جامعه امریکا رو از فسادهای گسترده حفظ کرده این نیست که افرادی که سر کار هستند همه مومن و مسلمون و انقلابی هستند بلکه اینه که قانون جدی گرفته میشه و برای همه به طور یکسان اجرا میشه و مردم هم اینقدر آگاهی دارند که اجازه ندهند هیچ کسی فراقانونی عمل کنه.

نظرات 19 + ارسال نظر
میلاد یکشنبه 29 اسفند 1395 ساعت 15:42

سلام مجدد . ممنون بابت پاسخ
==
خب پس اینطور که فهمیدم در آمریکا هم دیکتاتوری رسانه ای وجود دارد . البته از نوع حرفه ای و اشباع سازی ؟! قضات امریکایی هم تحت تاثیر رسانه ها هستند؟! یعنی در قانون اساسی آمریکا انسانیت چه جایگاهی دارد ؟ قضات آمریکایی نمی توانند حمله دولت امریکا به این کشورها، حمایتش از اسرائیل ، تحریم نکردن دارو بر ایران و این مسائل را لغو کنند ؟
===========
در مورد کم انصافی هم ، ظاهرا شما حجت الاسلام جماعت را از لحاظ سواد حقوقی ، کم سواد فرض نموده اید. که بنده عرض کردم این طور نیست و قطعا به حقوق و ... تسلط دارند و رشته حقوق صرفا در دانشگاه عرضه نمی شود .
==========
تا جایی که بنده می دانم حکم جدید ترامپ که عراق را حذف نمود و 6کشور شد ، توسط دادگاه لغو نشد. البته در این مورد اطلاع شما بیشتر است . حکم جدید هم لغو شد ؟
===============
جمله آخرتان هم ، از شما بعید است . شما حداقل ایرانی هستید، فرق اسلام ما با اسلام داعش و وهابیت را دیده اید . به کار بردن لفظ عام مومنین درست نیست . ضمن این که کافر را ترور نمی کنند در اسلام واقعی . بحث ارتداد علنی و تبلیغی مطرح است که از حوصله این بحث خارج است . غرض این که اگر دباره اسلام و احکامش نظری دارید با مطالعه باشد بهتر است .

آن مورد را که سرچ نفرمودید گویا ! تاریخ و تعداد جنگ های آمریکا در قرن اخیر هم جالب است . در هر صورت ، تعداد بی گناهانی که در جنگهای جهانی اول و دوم و لشکر کشی های آمریکا کشته شده اند که جملگی علت دینی و مذهبی هم نداشته ، خیلی بیشتر از کشته شدگان وحوش داعش و طالبان و ... ست که اتفاقا این ها هم تحت حمایت امریکا بوده اند . و این مثل روز روشن است . وصدالبته انتقاد به امریکا نشانه ی تایید وضع موجود ایران نیست !

موفق باشید

سلام
خواهش.
===
اوه اینجا دیگه صدای داخلی ها هم از وسعت دیکتاتوری رسانه درآمده و انتخابات اخیر خودش یک نمونه نمایش از ستوه مردم از وضعیت رسانه ها بود.
=====
جمله بنده رو دوباره بخونین. بنده حجت الاسلامی رو مثال زدم که سواد حقوقی نداره. به تبع اگر کسی داشته باشه از حرف من مستثنی خواهد بود. لفظ "حجت الاسلام" رو هم به کار بردم که نشون بدم که سواد حجت الاسلامی ارزش نیست و الزاما سواد حقوقی نمیاره.
=======
بله حکم جدید هم فعلا توسط یه قاضی دیگه در هاوایی تعلیق شده.
=======
جمله آخر همین پست رو میفرمایین؟ این جمله اصلا در مورد امریکاست و به طور کلی مطرح شده و ربطی به سخن شما در مورد اسلام ایران و وهابیت نداره.

از نظر من جنگ و لشکرکشی و کشتن انسان ها محکوم هستن حالا هر کسی از هر جای دنیا به هر جای دیگه دنیا به هر دلیلی بخواد همچین کاری کنه. و البته ربط این موضوعی که میگین رو با موضوعی که اینجا مطرح شده رو متوجه نمیشم.

ارسو یکشنبه 29 اسفند 1395 ساعت 08:54

سلام دوست عزیز
من تو وبلاگ قبلیت که مطالب رو خوندم نفهمیدم چه رشته ای بودید گفتید لو نمیدم تا وقتی برم امریکا
حالا سوال، رشتتون چیه؟
سوال دیگه اینکه شما تو چه سنی رفتید امریکا چون من میخام یه بار دیگه کنکور کارشناسی بودم و میترسم دیر شه برا رفتن(اگه کنکور مجدد بدم 20 سالگی دوباره لیسانسو از صفر شروع میکنم)
و سوال آخر شما چطور با مدرک دکترا تو شرکت کار پیدا کردید، آخه شنیده بودم تو آمریکا و کانادا کسایی که مدرک دکترا میگیرن نمیتونن تو صنعت کار گیر بیارن، شما کارتون مربوط به صنعته یا اکادمیک و پژوهشی؟

سلام
کجا نوشته بودم که وقتی برم امریکا میگم؟ اگر هست قول دادم باید جوابگو باشم.
من 28 سالگی رفتم و الان 33 هستم.
بسیاری از بچه هایی که من دیدم توی صنعت کار میگیرن مخصوصا رشته های فنی. کار من کاملا صنعت هست.

میلاد شنبه 28 اسفند 1395 ساعت 23:09

سلام هم وطن .
کمی سوال و انتقاد حول مطلبتون داشتم .
چرا این مردم خوب آمریکا موقعی که آمریکا به مردم بیچاره افغانستان و عراق حمله کرد هیچ اعتراضی نداشتند ؟ یا موقعی که از کودک کشی اسرائیل و عربستان و داعش حمایت همه جانبه میکنه . منظورم از اعتراض ، اعتراض حداقلی نیست . یه اعتراض شبیه همین اعتراض مورد اشاره در متن .
=======
این استقلال قوه قضاییه اگر در ایران اتفاق بیوفتد (که البته این کارکرد را تا حدود زیادی مجلس در ایران دارد) و مثلا همین الان آقای لاریجانی که گرایش اصولگرا دارد، یکی از طرح های دولت روحانی را ملغی کند، و ادله قانون اساسی هم بیاورد ، در جریان اصلاح طلب اسمش را دیکتاتوری نمی گذارند ؟!! دیکتاتوری قوه قضاییه جای استقلال قوه. ضمنا این حجت الاسلام هایی که قاضی میشوند حقوق هم میخواننند. حمایت نمیکنم از وضع قوه قضاییه ایران اما کم انصاف هم نباشیم .
============
آن ترسی که اشاره کردید ، اگر این حمایت مردمی از لغو قانون ترامپ نمیشد و این حد اعتراضات نبود ، آیا این قاضی محترم ، جرات لغوش را داشت ؟ نمی ترسید ؟ در کل نسبت قاضی های امریکایی با ترس چگونه است ؟!
=============
در آخر هم غایت اثربخشی قانون گرایی را در کنترل رفتار فردی بیشتر می دانید یا خودکنترلی نهادینه شده ی یک فرد مومن که خدا را همیشه ناظر می داند. یعنی باید بداند . یک سرچی درباره خاموشی بزرگ 1977 در امریکا بفرمایید .
البته با قانون مخالف نیستم. خیلی هم ضروری است و در این بحثی نیست و در قانون گریزی ملت ما هم .

پرحرفی کردم . می بخشید . از نکات آموزش زبان تان استفاده کردم . موفق باشید

سلام
در پاسخ سئوال اولتون بگم که افکار عمومی بسیار وابسته به رسانه هستند. وقتی رسانه ها چیزی در مورد کودک کشی اسرائیل نمیگم به تبع مردم هم نمیدونن و اعتراضی نمیکنن. همونطوری که شما مثلا در مورد کشتار پاریس اعتراضی نکردین.
=======
چه ربطی به موضوع داشت؟ چه کم انصافی ای روی داده؟
========
به نظر میرسه که باز هم قاضی رای به ابطال میداد کما اینکه در سری دوم اعتراضات زیادی هم روی نداد.
==========
نظر من اینه که هر دو مهم هستند. با اینحال شدیدا مخالف خودغیرکنترلی مومنین در مورد ترور افرادی که کافر میدونن هستم.

موفق باشین

مجید شنبه 21 اسفند 1395 ساعت 21:08

سلام وودی!

وودی منظورت از تغییر قوانین گرفتن گرین کارت آمریکا همون ویزای کلاس EB1 و زیرمجموعه هاش EB1a/EB1b/EB1c هست؟
و اگر نه!؟لطفاً اگه تغییر جدیدی ایجاد شده در قوانین ی لینک حتی به انگلیسی بزار!

تشکر خیلی زیاد!

سلام. Eb2 NIW رو میگم. لینک هاش توی نظرات همون پست هست.

زهرا پنج‌شنبه 12 اسفند 1395 ساعت 21:47

سلام. من براتون یه کامنت گذاشتم با یه لینک!
اینکه اون رو تایید نکردید به معنای درست بودن محتوای لینکه؟

سلام. خیر. کار و زندگی داشتم

زهرا سه‌شنبه 10 اسفند 1395 ساعت 16:37

سلام. ببخشید میشه نظرتون رو درباره این مطلب بدید؟ میشه کمی هم دربارع نظرتون توضیح بدید و تجزیه و تحلیل کنید؟ ممنون
http://www.rajanews.com/news/129422

سلام
در این مورد براتون یه پست میذارم.

نیما یکشنبه 8 اسفند 1395 ساعت 05:01

سلام. ویژگی خوب اونجاست.
من از وبلاگ قبلیتون آمورش gre مطالعه کردم. الآن که چند سال از اون زمان میگذره چه قدر از اون لغات یادتون هست؟ به نظرت لغات gre میتونه در اسپیکینگ و رایتینگ کاربرد داشته باشه تا یادمون نره؟ یا اینکه در لیسینینگ و ریدینگ جایی میشنویم و میبینیم؟
الآن به نظرتون روش بهتری از روش چند سال پیش شما برای یادگیری لغت هست؟

سلام
بسیاری از لغات فراموشم شده مخصوصا اینکه وقت مطالعه انگلیسی هم نداشتم. اما بعضا شده مثلا یه متن میخوندم که معنی لغتش یادم رفته بوده اما بعد توی کانکست که میخوندم یادم آمده!
یکی از بچه ها یه کتاب داستان پیدا کرده بود که لغات جی آر ای توش استفاده شده بود فکر کنم اون بهترین روش باشه.

ملودی شنبه 7 اسفند 1395 ساعت 16:49

استرالیا الان برای من به شخصه حکم رفیق گرمابه گلستان رو داره
قبل از اینکه این جریانات پیش بیاد من به استرالیا هم خیلی فکر میکردم برای ادامه تحصیل، ولی دلیل اینکه دوست داشتم برم یو اس این بود که احساس میکردم جمعیت بیشتر موقعیت جغرافیایی بهتر شانس بیشتر برای ایجاد کسب و کار منحصر به خودم رو دارم. ولی در عوض میدونستم که رفاه و زندگی در استرالیا بهتره. آمریکا انگار یه هرج و مرج خاصی داره که روی اعصاب آدمه :| سطح آرامش آدم میاد پایین.
کلا بنظرم اگر تونستید برید آمریکا برای کسب و کارتون یک امپراتوری بسازید بعد مهاجرت کنید یک کشور دیگه و لذت ببرید

هستی شنبه 7 اسفند 1395 ساعت 14:21

یه سوال دیگه هم داشتم : وقتی کتاب دلتا بخش reading میخوندی لغات جدید که میدیدی معنی اونها رو هم یاد میگرفتی یا نه ؟

بله. من همه لغات توی ریندینگ ها نه فقط دلتا که بقیه کتاب ها رو هم در میاوردم و حفظ میکردم.

هستی شنبه 7 اسفند 1395 ساعت 14:17

سلام وودی.یه سوال مربوط به یادگیری لغات ازت داشتم.
لغات زبان رو با چه روشی یاد میگرفتی؟ لاینتر؟ از نرم افزار انکی یا نرم افزارهای دیگه هم استفاده میکردی؟

سلام
توی بلاگ قبلی نوشته بودم. لینک هم گذاشته بودم توی کامنت ها. الان احتمالا منابع بهتری هم هست.

باران جمعه 6 اسفند 1395 ساعت 07:05

سلام ببخشید شما اطلاع دارید وضعیت سفارتها و ویزا به حال قبلی برگشته یا باید 90روز دستور ترامپ تموم بشه برای نوبت گرفتن از سفارت؟

سلام
تا جایی که میدونم فعلا همه چیز روال عادی هست. حالا ممکنه هفته دیگه آقا دستور جدید بدن.

علی از المان جمعه 6 اسفند 1395 ساعت 02:06

سلام وودی جان
امیدوارم مشکلات حل بشه و شرکت هم حسابی معروف بشه،
من خودم المان هستم یه چیزی که برام خیلی جالبه الان ایرانی ها میدونن که اوضاع امریکا stable نیست بلاخره ریسس جمهور منتخب حداقل نصف مردمش ضد ایرانیه که کاملا مشخصه و قابل کتمان نیست ..همون هفته اول رییش جمهوریش کلی مشکل برای ایرانی ها به وجود اورده دایم میگه ایران تروریست و ...
همچنان یه عده ای هستن که میخوان برم امریکا..واقعا با عقل سلیم جور در میاد. من نمیگم ایران خوبه. من خودم المانم نمیگم هم کسی بیاد اینجا ولی یه خورده آدم باید عاقل باشه تو کشوری که هر زمان ممکنه دولتش یه طرحی ضد ایرانی ها بده چطوری میخوان برا آیندشون برنامه ریزی کنند. من توصیم اینه دوستان به جای اینکه خودشون رو به آب اتیش بزنن و هم خودشون رو تحقیر کنن و هم هموطناشون رو یه مدت توریستی برن چند تا کشور خارجی فکر نکن امریکا اروپا براشون کاری میکنند. واقعا اگر کسی دنبال علم باشه الان بتو همین ایران هم میشه بهش رسید. اگر دنبال پول باشه فکر کنم اونایی که کمی تو بازار ایران بودند میدونن راحت تر از ایران نمیشه جایی پول دار شد ( مالیات تو امریکا و اروپا اصلا مثل ایران نیست! )
حالا ممکنه بگید چرا خودت المانی داری اینو میگی علت اینه که من دوست داشتم جهان گردی کنم دوست داشتم با ویزا شنگل کلی کشور رو راحت امن بی دردسر سفر کنم و ...
البته من امیدوارم برای وودی همه چی رو براه بشه چون خیلی زحمت کشیده ..ولی اونایی که میخوان خودشونو بکشن برسن امریکا یه خورده تعمل . من خودم شریف خوندم الان حتی بچه های شریف هم دارن به اروپا فکر میکنن تا امریکا به خاطر شرایطش...

سلام
حرف شما صحیح هست. من نظرم اینه که آدم همه تخم مرغ هاشو توی یه سبد نچینه. یادمه زمان 11 سپتامبر یکی از دوستای مامانم پذیرش با فاند از امریکا داشت و به خاطر مسائل پیش آمده دیگه بهش ویزا ندادند. به قول خودش دنیا روی سرش خراب شد ولی آخر سر رفت استرالیا و خیلی راضی بود. تجربه زندگی در امریکا مثل تجربه زندگی در هر کشور دیگه ای خوبه اما این نباید باشه که اگر نشد دنیا روی سر آدم خراب بشه. من خودمم با وجود اینکه همه تلاشم برای امریکا بود ولی استرالیا رو به عنوان نقشه ب داشتم. بعد هم سال قبلش پذیرش بدون فاند هم داشتم که دیفر کرده بودم و ممکن بود بتونم بدون فاند هم خودمو برسونم امریکا. برای همین یه جورایی از بعد از سال اول میدونستم که 90 درصد به بالا امریکا خواهم بود با این حال برای اروپا و کانادا هم اپلای کردم و استرالیا رو هم گذاشته بودم خونه آخر.
نظر من اینه که اجازه ندین شرایط سیاسی موجود بر روابط دو کشور که به خاطر دولت ها ایجاد شده زندگی شما رو تحت تاثیر قرار بده.
موفق باشین

MISS . F چهارشنبه 4 اسفند 1395 ساعت 20:44

anahita چهارشنبه 4 اسفند 1395 ساعت 11:38

سلام .مطالبتون عالی هستند و صداقت تو نوشته هاتون ستودنی است .دکتر من پزشک هستم و برا اپلای
بین استرالیا و امریکا موندم با شرایط الان ایا هنوز امیدی هست برای ویزا گرفتن ؟ و بعد گرین کارت؟

سلام
کسی از آینده خبر نداره. فعلا شرایط به حالت نرمال برگشته.

پوری سه‌شنبه 3 اسفند 1395 ساعت 07:25

چه خوبه این وبلاگ....
حرفهای مشترک...
همه رو خوندم . چیزایی که راحع به امریکا گفتید خیلی خوبه. امیدوارم بتونم ارشون استفاده کنم.

موفق باشید....

خواهش

علی دوشنبه 2 اسفند 1395 ساعت 12:29

عالی نوشتی سپاس

ممنون

حسین کاظمی یکشنبه 1 اسفند 1395 ساعت 23:33

اون هم چه عطا کردن امیدی!فردا باید بریم بهشت زهرا خاکسپاری

خدا رحمت کنه.

sama یکشنبه 1 اسفند 1395 ساعت 13:26

عالی

پریسا یکشنبه 1 اسفند 1395 ساعت 12:04

دکتر جان سلام
میشه لطف کنی و توضیح بدی چطور تونستید برای گرین کارت اقدام کنید ؟
من دو تا لینکی که گذاشته بودید رو خوندم ولی راستش چیز زیادی متوجه نشدم و زبانم هم زیاد خوب نیست
تا جایی که میدونم باید بعد از تحصیل کار پیدا کرد تا بشه بمونی ولی شما بدون اینکه کار پیدا کنید درخواست دادید
ممنون میشم راهنمایی بفرمایید دکتر عزیز

سلام. هنوز اقدام نکردم چون مدارکم آماده نیست. اگر اقدام نکنم هم شرکتی که کار گرفتم احتمالا بعد از یه مدت برام میکنه اما خودم اقدام کنم زودتر میشه. یه سرچ کردم مطلب فارسی چیزی پیدا نکردم.
موفق باشین

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد