زیر آسمان خدا 2

اینجا زیر آسمان خدا نیست. زیر آسمان خدای رنگین کمانه خدای کیان خدای نیکا خدای مهسا است

زیر آسمان خدا 2

اینجا زیر آسمان خدا نیست. زیر آسمان خدای رنگین کمانه خدای کیان خدای نیکا خدای مهسا است

هفته ای که گذشت! - پیشنهاد کار

این رو روز دو تا مصاحبه کاری داشتم که هر دو تاش خوب بودند. احتمالا از حداقل یکیشون آفر بگیرم (امیدوارم!). امشب بعد از مصاحبه خیلی خوشحال بودم. رفتم یه کم خرید کردم. برگشتم خونه مامانم پرسید باز رفتی خرید؟!  چیزی نگرفته بودم که. چند تا بستنی و شیر و نون. 


چند ساعتی با دوستان مختلف پشت تلفن بودم تا در مورد مسائل مربوط به کار و گرین کارت و... صحبت کنیم. هنوز مدارکم کامل نشده و باید یه زمانی بذارم تکمیلش کنم. خدا رو شکر همه چیز دیگه طبق روال داره پیش میره و کسی نیست که وسطش سنگ بندازه :) توی این احوالات بودیم که دوستم گفت یه خبر جدید آمده که اجازه ورود رو دیگه به ایرانی ها نمیدن. اخبار رو که نگاه کردم دیدم درست میگه. میدونستم دیگه همه چیز اینطوری پیش نمیره.


چهارشنبه بود که شرکتی که رفته بودم برای مصاحبه بهم زنگ زد برای یه مصاحبه دیگه. این دیگه مصاحبه نهایی بود. رفتم توی آفیس. نایب رئیس شرکت از من سئوالات زیادی پرسید. گفتن که ما میخواهیم یکی باشه که هم تکنیکال خوب باشه و هم بتونه بزینس رو بفهمه و هم روابط عمومی اش خیلی خوب باشه. یه نیم ساعتی از تجربیات قبلی ام براش مثال زدم. اونم خیلی خوشش آمد. ازش پرسیدم که دلیل رشد 300 درصدی شرکتتون چیه. گفت که ما نیروی انسانی ای که میاریم رو خوب حفظ میکنیم. از اون طرف تا حالا حتی یه مشتری هم از دست ندادیم و مدام قراردادهای جدید باهاشون میبندیم. بعد گفت البته رشد کارمندهامون خیلی برامون مهم هست. اینجا آدم داشتیم که آمده و بعد از سه سال اینقدر کانکشن پیدا کرده و پیشرفت کرده که شرکت خودشو شروع کرده. اینا رو که میگفت روز به روز بیشتر مطمئن میشدم که جای خوبی هست.


بعد مصاحبه با رئیس شرکت بود. اونم یه هندی دیگه بود که چهل سال پیش آمده بود امریکا. یه مدت کار کرده بود و الان چند سالی بود که این شرکت رو داشت. اونم از تجربیاتم و نحوه آمدنم به امریکا پرسید. اونم خیلی خوشش آمد. یه چیزایی ها پرسید که نباید میپرسید (مثلا اینکه آیا همه چی میخورم یا نه) و بعد خودش فهمید که نباید میپرسیده و گفت مهم نیست. کلا یک ساعتی باهاشون حرف زدم و به نظرم راضی بودن.


کسی که قرار ملاقات ها و مصاحبه ها رو گذاشته بود بعدا تماس گرفت و گفت که چطوری پیش رفته و منم گفتم که در کل همه چیز خوب بوده. بعد فرداش زنگ زد و گفت که خیلی راضی بودند و میخواهند بهت پیشنهاد کار بدن. قبول میکنی؟ گفتم بله چرا که نه.


مسئول اون یکی شرکت هم زنگ زد و گفت و بهش گفتم که اینا میخوان بهم پیشنهاد بدن و اونم گفت هر وقت دادن به من زنگ بزن. هر چی بدن من بیشتر بهت میدم. من خیلی دوست دارم که بیایی با ما کار کنی. اگر نگاه کنی 300 نفر برای این پوزیشن ما اپلای کردند اما ما تو رو میخواهیم. اگر امروز هم کارتت رو داشتی فردا میومدی سر کار. باز خودت ببین اوضاع چطوریه.


روز دوشنبه پیشنهاد این شرکت هندی رو قبول کردم. خیلی فکر کردم که کدوم شرکت جای بهتری میتونه باشه برای من و به این نتیجه رسیدم که با شرایط فعلی بهتره که توی دالاس بمونم و این شرکت هندی رو برم. اگرچه خیلی دل خوشی از هندی ها ندارم اما اینا به نظر آدمای بدی نمیامدن. به علاوه میتونستم توی دالاس به کارهای شرکتم هم برسم و اینجا دیگه خیلی ها رو میشناسم و اگر برم جای دیگه از اول باید شروع کنم. خلاصه پیشنهادشونو قبول کردم و به اون یکی شرکت هم زنگ زدم که دیگه پیشنهاد جای دیگه رو قبول کردم. مامانم هم کلی خوشحال شد و گفت دیگه باید بریم کالیفرنیا که قول دادی. همون شب بلیت و هتل گرفتم که ببرمش لس آنجلس رو ببینه.

نظرات 8 + ارسال نظر
جواد پنج‌شنبه 21 بهمن 1395 ساعت 19:05

اره بخدا .من هم دهه شصتی ام .نمیدونم چرا هر چی بدبختیه برای ماست

Bahar سه‌شنبه 19 بهمن 1395 ساعت 00:38

واقعا وبلاگت عالیه و پر از انرژی مثبته من در اینده ی دووور قراره برای تحصیل بیام امریکا و واقعا مطالبت بهم کمک کرد امیدوارم همیشه شاد باشی هرجای دنیا که هستی

مرسی. شما هم همینطور.

آرمین شنبه 16 بهمن 1395 ساعت 01:06

ینفر ک مثل خودت مهندسه (البته شما دکترا داری) در مورد تجربیات مهاجرت و زندگیش تو‌ کانادا ی وبلاگ نوشته (البته ن بخوبی وبلاگ شما) تو یه صفحش در مورد تجربه خرید ماشینش نوشته(کرولا صفر خرید) قسطی خرید ماهی ۲۲۰ دلار !! ک من از این خیلی تعجب کردم ، تو امریکا هم همچین چیزی هست اگ وقت کردی درموردش ی پست بذار فکر کنم بقیه هم دوست دارن درمورد جزئیات خرید اجناس بصورت قسطی تو امریکا بدونن. اسم طرفو تو گوگل بزنی میاد (اردلان نقشینه). اسم دانشگاه ایمیل و رشتشو گفته و عکسشم گذاشته. اونوقت شما حتی حاضر نیستی اسمتو بگی! واقعا چرا؟

چه جالب! بله اینجا هم تویوتا پیشنهاد میذاره چند وقت پیش دیدم از دم قسط ماهی 185 دلار. بقیه شرکت ها هم کمابیش همچین شرایطی دارن. هر ماشین دیگه ای هم میشه با کردیت خوب قسطی خرید.
خب منم اسم و عکس گذاشتم دیگه!

آرمین شنبه 16 بهمن 1395 ساعت 00:44

خب من توی آمریکا نیستم
مرسی ک گفتی

اسم مهم نیست جمعه 15 بهمن 1395 ساعت 23:05

فارسی نوشتنت تغییر کرده

چطور؟

MISS . F جمعه 15 بهمن 1395 ساعت 17:55

خیلیم عالی
ایشاا... هر چه زودتر به هدفی که دارید می رسید
و هر روز موفق تر از دیروز جلوه خواهید کرد

ممنون.

آرمین جمعه 15 بهمن 1395 ساعت 17:10

شرکت هندیه گفت ماهی چقد بهت میدیم؟

توی امریکا نباید همچین سئوالی بپرسی. بعد از تکس بالای 4500.

miss_love جمعه 15 بهمن 1395 ساعت 15:14 http://grave4.honor.es

برایتان موفقیت توام با سر بلندی آرزومندم
شما هم به من سر بزنید واقعا دست گلتون درد نکنه،تشکرررررررررر
65185

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد