زیر آسمان خدا 2

اینجا زیر آسمان خدا نیست. زیر آسمان خدای رنگین کمانه خدای کیان خدای نیکا خدای مهسا است

زیر آسمان خدا 2

اینجا زیر آسمان خدا نیست. زیر آسمان خدای رنگین کمانه خدای کیان خدای نیکا خدای مهسا است

تحلیلی از انتخابات امریکا - قسمت اول

این مدت که بی حوصله شده بودم بسیاری از اخبار انتخابات امریکا رو دنبال میکردم. یادمه یکی دو ماه پیش گفته بودم که ترامپ ورژن امریکایی احمدی نژاد هست. امروز میخوام بگم که چقدر نظرم عوض شده و چرا عوض شده. نظرات دوستای ایرانیمو که میخونم میبینم که چقدر همه شکه شدند و یا چقدر بدو بیراه نوشتن که مردم امریکا ترامپ رو انتخاب کردن.کم سن و سال ها بیشتر به کلینتون رای داده بودند و پیرتر ها به ترامپ طوری که حتی دوستای امریکایی و بچه های دانشگاه بسیار ناراحت بودند. اما برای من هیچ چیز عجیب و شکه کننده ای نبود. من از چند هفته پیش میدونستم که اگر قرار نباشه تقلب بشه ترامپ رئیس جمهور میشه. 


متاسفانه همه ما اتفاقات رو بر اساس تجربیات خودمون تحلیل میکنیم. مثلا من میبینم که خیلی از دوستای من هنوز میگن که ترامپ عین احمدی نژاد هست. اون دوستم که انگلیس بوده و آمده امریکا میگه که این یه brexit دیگه است (تا حدی هم درست میگه)! اون یکی شکه شده که چرا همه نظر سنجی ها تا روز آخر میگفتن که کلینتون با چندین درصد پیشتاز هست. خلاصه هر کسی بر اساس اطلاعاتی که از قبل توی ذهنش داشته موضوع رو تحلیل میکنه.همه چیزی که میخوام بگم اینه که جریان اطلاعاتی که ما دریافت میکنیم چقدر میتونه توی تحلیل ها و قضاوت ها و کلا دید ما به دنیا تاثیر داشته باشه.


 من خوش شانس بودم که فرصتی داشتم که خودم این مدت مطالعه کنم و ببینم موضوع از چه قراره. چیزی که بهش فکر میکردم این بود که چقدر یک حقیقت کوچک میتونه نظر آدم رو عوض کنه. این یه مثال فرضی هست که مثلا به کی رای باید داد:

-  خب ترامپ مثل احمدی نژاده. کلینتون حداقل مثل اوباما خوبه! = کلینتون

- کلینتون سابقه بدی در دروغ گفتن داره. ترامپ دروغ نگفته = ترامپ

- ترامپ توهین های نژادی و مذهبی و ... میکنه. درسته  که کلینتون دروغ میگه ولی سیاست داره = کلینتون

- کلینتون هم به مردم توهین میکنه. به سیاها توهین کرده و ... حداقل ترامپ منظوری نداشته حرف زدنش اینطوریه = ترامپ

- ترامپ از کارمندهاش سوء استفاده کرده و اصلا پول تکس هم نداده. کلینتون حداقل تکسش رو داده به کشور اهمیت داده = کلینتون

- ترامپ بزینس میکنه باید بتونه از قوانین استفاده کنه. کلینتون از طریق بنیادش کلی دزدی کرده = ترامپ

- اوباما از کلینتون حمایت میکنه. اون میدونه که سیاست چیه. ترامپ بزینس اش هم زیر سئواله = کلینتون

- از مقالات ویکیلیکس معلوم شده که اوباما دروغ گفته در مورد اینکه از سرور نمیدونسته. اوباما خودش هم زیر سئواله = ترامپ

- ترامپ به زنان ها توهین میکنه اما میشل اوباما از کلینتون حمایت میکنه = کلینتون.

- حالا یه جایی یه حرفی ترامپ زده. این همه زن باهاش کار میکنن هیچ کس دیگه ای شکایتی نکرده. اصلا چه اهمیتی داره که چه حرفی چند سال پیش زده؟ = ترامپ

- چند تا زن به ترامپ اتهام سوء استفاده زدن - کلینتون حداقل اخلاقی آدم خوبیه = کلینتون

- کلینتون خودش در پرونده های مربوط به شوهرش زن ها رو آزار داده = ترامپ

از مقالات ویکیلیکس معلوم شده که بنیاد کلینتون از عربستان پول میگرفته در حالی که میدونسته عربستان به داعش پول میداده. ترامپ حداقل مخالف سیاست اینطوریه = ترامپ

از مقالات ویکیلیکس معلوم شده کلینتون در مورد ایمیل ها و ... کلی دروغ گفته از کجا معلوم الان هم دروغ های بزرگتری نمیگه؟ خانواده کلینتون ها و بوش و ... سالهاست که انتخابات امریکا رو دست گرفتن. FOB و DOJ جلوی چشم مردم میگن که هیچ سند قابل استنادی برای محکومیت کلینتون ندارن. اینا فساد دولتی درست کردند. این سالهاست که از کشورهای دیگه پول میگیرن و کارهای غیرقانونی میکنن و هیچ کسی محکومشون نمیکنه. برای جرم های کمتر از این ژنرال های چهار ستاره افتادند زندان و ...

یعنی هر گوشه ای از اطلاعات رو که آدم کسب میکنه ممکنه نظرش عوض بشه. مثلا فرض کنیم یه اطلاعات جدیدی برسه که ناسا آدم فضایی ها رو پیدا کرده و  دروغ های کلینتون و اوباما برای این بوده که جامعه جهانی متحد بشه و آسیب نبینه و این موضوعی نیست که بشه در موردش صحبت کرد. اینجاست که کسی دیگه نباید به ترامپ رای بده. یه مثال فرضی گفتم. کسی میتونه بهترین قضاوت رو داشته باشه که بیشترین اطلاعات یا بگیم کامل ترین اطلاعات رو داشته باشه. بحثی که دارم میکنم هم مربوط به شناخت بهتر از سیاست هست و هم مربوط به تفکر منتقدانه که قبلا نوشته بودم.

نظرات 23 + ارسال نظر
محمد یکشنبه 14 آذر 1395 ساعت 12:39

سلام وودی جان به نظرت پذیرش از کالج گرفتم می تونم ویزا بگیرم ضمن اینکه اصلا ارزش داره؟ ضمنا خیلی وبتو دوست دارم

سلام
نمیدونم. اگر پول داری یه امتحانی کن. معدل و شرایطت خوب باشه شاید بگیری.

مهدی شنبه 13 آذر 1395 ساعت 04:14

چرا فکر میکنین از همه دنیا بیشتر میدونین و خدا قدرت تجزیه تحلیل رو یکی به شما داده و یکی به پاسکال ؟
از اون گذشته مدرکی دارین تو انتخابات ایران احمدی نژاد با تقلب اومد همینجا بگین چون واقعا بی اطلاعم

سلام
من نظراتم رو میگم. در مورد پاسکال نمیدونم اما خدا به من که خیلی لطف داشته
آن را که نداند و نداند که نداند در جهل مرکب ابد و الدهر بماند. اونقدری کار سختی نیست که ویکیپدیا رو باز کنین و در مورد تقلب در انتخابات 88 بخونین. در مورد مدرک هم به نظرم بررسی فایل های وزارت کشور برای هر عقل سلیمی که یه کم از آمار سر در میاورد کفایت میکرد. رای منفی! آمار آیینه ای شعب! اعلام 32 میلیون رای بدون حتی یک سفید یا رای مخدوش! ... چیزهایی هست که قابل توجیه نیستن. من هیچوقت فیلم بازشماری رو که از تلویزیون دیدم که داشتن رای های تا نخورده رو میشمردن یادم نمیره. خاموش کردن صدای معترضین هم بزرگترین نشانه بر حقانیت ادعاشون هست.

یک رهگذر قدیمی جمعه 12 آذر 1395 ساعت 22:15

سلام
آخرین باری که به وبلاگ قبلیت سر زدم ارشدم رو تازه داشتم میگرفتم و حال و هوای اپلای تو سرم بود. تو سرچها به وبلاگت بر خوردم و مو به مو مطالبت رو میخوندم چون یکی مثل خودم رو پیدا کرده بودم که خییییلی باهاش همزاد پنداری میکردم و ...
حالا نمیدونم یهو بعد از سه چهار سال چی شد یهو یاد وبلاگت افتادم و فقط دو تا کلمه یادم بود، حتی اسم وبلاگت رو هم یادم رفته بود. وودی+تحصیلات در امریکا رو تو گوگل سرچ کردم و به اینجا رسیدم. دوباره شروع کردم به خوندن مطالب و رفتم عقب، صفحه به صفحه و...
یاد اون سالها افتادم و حال و هوای اپلای و ... و مرور کردم خاطراتم رو که چی شد که موندم...
البته الان راضیم و همه جی خوبه اما وبلاگت رو که خوندم یه حس غمی تو دلم اومد. عوض شدی، بزرگ تر شدی ولی خیلی عوض شدی...
همین. نمیدونم چرا ولی فکر کردم باید بهت بگم

سلام
ممنون. بازم سر بزنین.

ملودی جمعه 12 آذر 1395 ساعت 17:51

وودی تو را چه شد که دیگه نمینویسی؟
تو وب قبلی یه پست گذاشته بودی چیزهای عجیب و غریب در آمریکا، یکیش مایع دستشویی خونۀ اصغر بود :))
گفتی بازم ادامه میدی ولی دیگه ادامه ندادی اینجور پستارو، جالب بود.

آره باز باید بنویسم. گفتم که یه کم روحیه ام خراب بود. وقتی روحیه ام خرابه نوشته هام هم خوب نمیشن یعنی اصلا حس نوشتنش هم نیست.

میلاد پنج‌شنبه 11 آذر 1395 ساعت 06:53

سلام
میشه لطفا یه خورده درمورد لهجه ی مردم ایالت تگزاس توضیح بدید ؟
نمیدونم فیلم no country for old men رو دیدید یا نه ، من اخیرا این فیلم رو دیدم و اکسنت بازیگرا اینقدر غلیظ بود که مجبور شدم فیلم رو با زیرنویس انگلیسی ببینم.

سلام
چطوری توضیحی مد نظرتون هست؟ لهجه دارند و شبیه همینی هست که توی فیلم دیدین اما عادت میکنین خب.
موفق باشین.

a_girl پنج‌شنبه 4 آذر 1395 ساعت 22:15 http://wrinkledscratches.blogspot.nl/

سلام آقای وودی یه سوالی داشتم.
من واسه دکترا تو رشته ی computer science دارم اپلای میکنم آمریکا. نمره ی تافل و GREم رو ریپورت کردم واسه چند تا دانشگاه. منتها موقع ریپورت حواسم نبود که computer science تو بخش physical بوده منتها من نمیدونستم و زدم any other department not listed. الان مشکلی پیش میاد؟ دوباره باید ریپورت کنم؟

سلام
معمولا نه. ایمیل بزنین یا زنگ بزنین بگین چی شده معمولا میرن از دپارتمان اشتباهی میگیرن. بعضی وقتا هم ریپورت ها همه یه جا میره.
موفق باشین.

سعید دوشنبه 1 آذر 1395 ساعت 15:30

سلام
راستش چند باری براتون پیام گذاشتم ولی جواب ندادین ، نمیدونم شاید خیلی سرتون شلوغه ولی من واقعا سر دو راهی بزرگی گیر کردم که به کمک شما که این راهو طی کردین نیاز دارم، اگه پیاممو خوندین یه جوابی بدین تا سوالاتم رو مطرح کنم

سلام فکر کنم جواب دادم موفق باشین

سجاد دوشنبه 1 آذر 1395 ساعت 05:52 http://tfn.blosky.com

من در طول این مدت در تحلیل شخصیت ترامپ فقط یک کلمه 'دلقک' کنار حرف یکی از مدرسین که گفت 'ادم نرمالی نیست' گفتم. اما بعد از انتخابات خوشحال شدم ترامپ پرزیدنت آمریکا شده است به دلایل متعدد. اول اینکه هنوز معتقدم ترامپ، پرستیژ و کاریزمای رئاست جمهوری آمریکا را ندارد؛ اما با کابینه شجاع و قوی دلی که معرفی کرده است می توان از این مورد چشم پوشی کرد. ترامپ از بسیاری وعده های انتخاباتی اش بر می گردد همانطور که کلینتون عجوزه و فلان و فلانِ بعد از پیروزی او در انتخابات، شد خانمی که آمریکا باید به او افتخار کند. ترامپ در وهله نخست برای مردم آمریکا و سپس برای مردم دنیا بسیار خوب است. او یک ناسیونالیست افراطی و عاشق آمریکا است. اگر ترامپ به وعده هایش مانند لغو copp2 و بیرون کشیدن هزینه های سنگین ملت از ناتو و سامان دادن به مهاجرت لاتین تباران و مردم آسیایی عمل کند, خدمت بزرگی به مردم آمریکا و دیگر کشورها کرده است . ترامپ سواد سیاسی ندارد و می خواهد همه چیز را از صفر دوباره بسازد همین محجوریت او از مفاد و بندهای ساختگی سیاسیون که دنیا را به این حال بهم ریخته درآورده به باور من مفید است.

منم امیدوارم که همه چی خوب باشه.

محمد شنبه 29 آبان 1395 ساعت 01:38

اقا این ترامپ خیلی مشهور بوده قبلانا
توفیلم وکیل مدافع شیطان هم اسمش هست 1997!!!

نمیدونستم.

سلام جمعه 28 آبان 1395 ساعت 18:25

وودی ازت دوتا سوال دارم خواهش میکنم دقیق جواب بده برام سواله
محتوای پورنوگرافی در اونجا چطوره ؟ ایا دردسترس همه هست ؟
نوجوان و جوان و روابط جنسی قبل ازدواج تو اونجا چطوره ؟
و روابط دختر و پسر در مدارس
+
کازینو و مشروبات الکی چطور ؟

سلام
میتونه در دسترس همه باشه. خانواده ها خودشون فیلتر میذارن.
روابط تا 18 سالگی غیرقانونی هست. معمولا دختر و پسرها دوست میشن و چند سال بعد با هم ازدواج میکنن.
کازینو و مشروبات برای 21 سال هست و جاهای خودشو داره. هر ایالتی قانون خودشو داره مثلا تگزاس کازینو غیرقانونیه و شیشه الکلی بیرون دستتون باشه دستگیر میشین.
موفق باشین

brain drain جمعه 28 آبان 1395 ساعت 13:08

سلام وودی. با یه تاخیر کوچولو! فارغ التحصیلی ات رو تبریک میگم. واست بهترین ها رو ارزو میکنم
شاد موفق و سلامت باشی

سلام
ممنونم

raha چهارشنبه 26 آبان 1395 ساعت 23:33 http://zrahaaa@gmail.com

سلام آقای وودی بابت دفاعتون تبریک میگم انشاا... در تمام مراحل زندگیتون موفق باشید
درسته که میخوان حدود سه میلیون از مهاجرها و مسلمانها رو بیرون کنند؟
من دانشجوی ارشدم میخواستم سال آینده برای دکترا اقدام کنم اما بر اساس شنیده ها احساس میکنم هیچ امیدی نیست!!
شما شرایط رو چظور میبینید؟

سلام
ممنونم. فکر نمیکنم. قراره یه سری کسانی که غیرقانونی هستند و سابقه دار هستن رو بیرون کنین. من فکر میکنم شرایط برای دکتراها بهتر بشه.
موفق باشین

حسین کاظمی چهارشنبه 26 آبان 1395 ساعت 18:18

یه سوآلی داشتم من اگه بخوام همون فال درسم رو شروع کنم کدومش رو باید اپلای کنم؟ به نظرت تو مدیریت اجازه خوندن دکترای مستقیم میدن؟

برای شروع فال برای برای فال اپلای کنین دیگه. شاید من سئوالتونو نفهمیدم.
دکترای مستقیم هم بعضی دانشگاه ها دارن که شرایط خیلی خوب میخواد.
موفق باشین

a_girl سه‌شنبه 25 آبان 1395 ساعت 19:21 http://wrinkledscratches.blogspot.nl/

من والا نمیدونم کدوم بهتره و چی قراره بشه فقط ویزای منو بدن

ایشالله که شما هم زود زود ویزا بگیرین.

ملودی دوشنبه 24 آبان 1395 ساعت 23:41

اینجا سگ و گربه رو راحت میشه نگهداشت، سوال بزرگم این بود که چطور میتونن نگهداری کنن وقتی سگه کف خونه بازی میکنه بعد میپره رو تخت و غیره... یا در مورد بچه هم همین... کف خونه ای که توش با کفش میرن بازی کنه غلت بزنه... ممنون از پاسختون. من همیشه به جزئیاتی فکر میکنم که دیگران بهش اهمیت نمیدن :|

دیگه نمیدونم.

ملودی یکشنبه 23 آبان 1395 ساعت 13:22

راستی وودی من یک سوال دارم که شاید از نظرت مسخره بنظر بیاد، ولی ذهن منو خیلی درگیر کرده، اونجا که ملت با کفش میرن تو خونه، اونایی که سگ دارن سگه تو خونه دور میزنه بعد میپره رو مبل و تخت و ... این حرکت غیر بهداشتی نیست؟ واقعا همچین اتفاقی میفته؟! اونایی که بچه کوچیک دارن چی؟

شهرها اینقدر کثیف نیست. یه دستگاه هایی هم دارن برای تمیز کردن موکت که خیلی قویه. بعضی خونه ها هم که اصلا موکت نیست و با طی تمیز میشه.
سگ هم عین گربه. یه چیزایی هم دارن میزنن موهاشون کمتر میریزه. بچه ها هم که با حیوانات خیلی خوبن کلا.

لی شنبه 22 آبان 1395 ساعت 14:05

ترامپ برای ایران یه فاجعه به حساب میاد... حالا نگاه کن ببین چ بروز ایران و ایرانیا میاره ... ترامپ نمیتونه خیلی از حرفاش عقب بکشه و حرفاش مثل خودش فاجعه ست...

باید دید

تینا شنبه 22 آبان 1395 ساعت 09:22

سلام
من تازه امروز آدرس جدید بلاگتون رو دیدم. فکر میکردم دیگه نمی نویسید که خیلی اتفاقی وقتی که منابع جی ار ای رو سرچ میکردم آدرس جدیدتون رو دیدم. دفاعتون رو هم تبریک میگم. امیدوارم همیشه موفق باشید.

سلام
ممنونم. موفق باشین

ملودی پنج‌شنبه 20 آبان 1395 ساعت 19:50

الان که جمهوریخواه ها به قدرت رسیدن احتمال داره با ما وارد جنگ بشن؟ جنگ واقعیا جنگ.

به نظر من خیلی بعیده. این یه ذهنیت اشتباه هست که جمهوریخواه ها جنگ طلب هست و دموکرات ها نیستن. یه نگاهی به وضعیت لیبی و سوریه امروز کنین ببینین آیا دموکرات ها دنبال جنگ بودند یا نه. کلینتون جنگ طلب بود و اگر با ایران نجنگیدن به خاطر این بود که درگیر جاهای دیگه بودند. ترامپ ممکنه اوضاع رو تغییر بده.

باران پنج‌شنبه 20 آبان 1395 ساعت 18:31

منم دوست داشتم ترامپ رییس جمهور بشه البته بعد سندرز،اما خب دوستای عرب من خیلی ناراحت شدند چون ترامپ نظر مثبتی به پناهجو ها و اعراب نداره،،،هرکس اطلاعات داشته باشه بهترین قضاوت رو نمیکنه وودی!!!این دوستای آفریقایی وعرب من هم خیلی باسواد و با معلومات هستن ولی منافعشون قضاوتشون رو میچرخونه،همیشه همینه.اصلا ذات سیاست اینه،اطلاعات زیاد برای فهمیدن منافع هست.منم که ترامپ رو دوست داشتم به خاطر منافع ایرانی ها ترامپ رو دوست داشتم ولی اگر منم آمریکایی بودم بین کلینتون و ترامپ صد سال به ترامپ رای نمیدادم!!!!وودی شما فکر میکنی مطالعه ی زیاد در مورد سیاست ذهن رو به سمت حقیقت تغییر میده؟فقط منافع جهت فکری رو عوض میکنه،،،،فقط.به دنیا نگاه کنید وودی!
در مورد سیر تکامل فکری نگفتم اینا رو ها، در مورد جهت گیری فکری گفتم،وگرنه بله مطالعه زیاد فرد رو به عمق منافعش بیشتر و بیشترآگاه میکنه!!!!
راستی:دکتر شدنتون مبارک!

ایران بعضی ها منافع شخصی رو به منافع ملی ترجیح میدن و این یه معضل اساسی هست. اولین فکری که به ذهن بعضی میرسه که چه منفعتی برای من داره در حالی که بهتره آدم ببینه چه منفعتی برام عموم داره. معلومات بیشتر هم کمک میکنه که آدم منفعت دیگران رو هم در نظر بگیره.
ممنون.

ملودی پنج‌شنبه 20 آبان 1395 ساعت 17:12

part two plz
don't make us wait every single post :|

همه پنج‌شنبه 20 آبان 1395 ساعت 14:28

همه چیز را همگان دانند و همگان هنوز نیامده اند.

Gita پنج‌شنبه 20 آبان 1395 ساعت 11:56

خب شما که همونجا هستین و مطالعه بیشتری هم داشتین فکر میکنین اوضاع واسه مهاجرت بدتر میشه یا تغییری نمیکنه؟ من برنامه ریخته بودم که واسه سال آینده اقدام کنم واسه دکترا. وقتی نتیجه ها رو اعلام کردن احساس کردم کاخ آرزوهام فرو ریخت.

به نظر من به احتمال زیاد بهتر میشه.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد