زیر آسمان خدا 2

اینجا زیر آسمان خدا نیست. زیر آسمان خدای رنگین کمانه خدای کیان خدای نیکا خدای مهسا است

زیر آسمان خدا 2

اینجا زیر آسمان خدا نیست. زیر آسمان خدای رنگین کمانه خدای کیان خدای نیکا خدای مهسا است

چند هفته ای که گذشت

کلا سرعت اتفاقات زندگی من این چند مدت خیلی زیاد شده. اصلا نمیتونم کنترلش کنم! 

مهاجرت: این مدتی که گذشت با یه وکیل برای اقامت صحبت کردم. اون گفت که میتونه کمک کنه. فقط یه سری مدارک باید جور کنم که طول میکشه.کلی وقتم رفته برای این مدارک که هنوز انگار هیچ کاری نکردم. گفتم همزمان با تزم این کار رو هم جلو ببرم اگر شد بگیرم.

شرکت: شرکتم رو ثبت کردم. ثبت رو هم از طریق خود سایت اش انجام دادم و به این شرکت های ثبت کننده پول ندادم. کلا 308 دلار شد. این لینک هم خیلی کمک کرد.

https://howtostartanllc.com/texas-llc

در مورد قوانین هم به اندازه کافی خونده بودم. 

تز: از کارهای مهم دیگه ای که این مدت کردم این بود که 150 صفحه از تزم رو نوشتم. یه ده صفحه دیگه بنویسم تموم میشه ایشالله. یه دو قسمت ریسرچم هنوز مونده که باید تا آخر ماه اکتبر تموم بشه و توی نوامبر اگر خدا بخواد دفاع کنم.

حقوق عقب افتاده: یه مدت زیادی هم تلف این شد که ببینم چطوری میتونم پولمو از کسی که تابستون پیشش کار کرده بودم بگیرم و نهایت جواب این بود که کار خاصی نمیشه کرد. باید به سازمان کار شکایت کرد و اونا هم بررسی میکنن و یه پروسه چند ماهه هست. خلاصه اگر پول نداشته باشه طبق قانون تگزاس خونه یا ماشینشو نمیفروشن که پول ما رو بده. فقط یه برگه میدن که هر وقت پول داشت بده. خدا رو شکر خودش با پیگیری ها و تماس با کارمندهای دیگه یه 3000 دلار برام واریز کرد که برای فعلا کفایت میکنه. حداقل اینکه برای این چند ماهی که بیکارم پول کم نمیارم.

دیت: این مدت یکی دو بار هم دیت رفتم که تجربه خوبی بودن. تصمیم گرفتم که فعلا هم ازدواج نکنم تا کسی رو پیدا کنم که واقعا دوست داشته باشم یه عمر باهاش زندگی کنم. حالا تا درسم تموم بشه و یه کم تجربه کسب کنم کلی مونده.

کنفرانس: هفته پیش هم رفته یه کنفرانس مرتبط با رشته ام که خیلی خیلی تجربه عالی ای بود. در مورد مینویسم حتما. یکی از بزرگترین اشتباهات این چند ساله این بود که کنفرانس زیاد نرفتم تا با آدمای رشته ام آشنا بشم. الان یه کم دیره برای جبران ولی همین یه کنفرانس هم کلی کمک بود. الانم همینطوری که دارم رفرنس های تزم رو به روز میکنم با آدمایی که اون مقاله ها رو نوشتم ایمیل رد و بدل میکنم تا بتونم بعدا ازشون کمک بگیرم.

بلاگ: یه چند روز دیگه که تزم تموم بشه  میتونم بیشتر بنویسم. در مورد تجربه سفرهام توی این چند وقت میخوام چند تا مطلب بنویسم. 


نظرات 21 + ارسال نظر
محمد سه‌شنبه 27 مهر 1395 ساعت 20:31

وای این مستنده عااااااالیییییییییی هست....
واقعا حال کردم

shahab چهارشنبه 21 مهر 1395 ساعت 19:29

سلام دوست عزیز ممنون بابت اطلاعات خوبتون .
من دو تا سوال داشتم ازتون
1- من تازه لیسانس برق گرفتم از دانشگاه ازاد ( هشت ترمه ) و یک سال برای سربازی فرجه دارم . برای مستر بخوام امریکا بخونم معافیت تحصیلی برام محسوب میشه ؟ و برای اینکار حتما باید دانشگاهی که میرم مورد تایید وزارت علوم باشه ؟

2- شما خودتون کدوم دانشگاه هستید ؟

ممنون از شما

سلام
1- بله. بله.
2- UTD
موفق باشین

محمد چهارشنبه 21 مهر 1395 ساعت 17:57

اقا ممنونم از نظرت
اگه بازم وقت بزاری چنتا نظر دیگه ازت میخوام
اینکه تحصیلات تکمیلی رو در رشته های منابع انسانی و مدیریت چطوری میبینی در امریکا هم کاری هم دانشگاهی هم فاند ؟؟

یک دنیا ممنون

در مورد انسانی نمیدونم. مدیریت فاند برای غیر دکترا خیلی کمه. کار غیر دکترا هم بسیار رقابتی هست چون امریکایی ها خودشون خیلی مدیریت میخونن.

مهدی چهارشنبه 21 مهر 1395 ساعت 01:00

وودی چرا رشتتو نمیگی خو...
بابا قول میدم رشته تو هیچ تاثیری رو من نذاره
چرا آخه اینقدر دوس داری مرموز باشی...
بگو دیگه

چه فرقی میکنه. مینویسم. فکر کنم شما از اونایی هستی که دوست داری بری آخر داستان رو بخونی ببینی چی شد تا اینکه ببینی چی میخوای

محمد چهارشنبه 21 مهر 1395 ساعت 00:21

آقا من دانشجوی ارشد کارآفرینی دانشگاه تهران هستم
لیسانس ام اقتصاد پیام نوره
خیلی دارم میگردم برای ادامه تحصیل توی آمریکا حالا یا دکتری یا کارشناسی ارشد...
شما چ رشته ای رو پیشنهاد می دید و تو کدوم دانشگاه
ممنون میشم پاسخ سوالمو از شما بگیرم

عزیز جان نمیدونم. کارآفرینی فکر نمیکنم فاندی داشته باشه. دانشگاه ما برای مستر یه فاندی داره ولی فکر کنم نیمی از هزینه ها رو پشتیبانی کنه. البته ارزش داره آدم یاد بگیره اما آخرش برای کار کسی نمیاد بگه رشته ام کارآفرینیه! مهندسی ها هم برای فاند و هم برای کار بعدش بهترن.
موفق باشین

سلام سه‌شنبه 20 مهر 1395 ساعت 23:10

سلام وودی جان خوبی؟ من یکی از خواننده های قدیمی وبلاگم
حقیقتش سوالی دارم از حضورت ، روم نیست پابلیک بپرسم
میشه ایمیلی چیزی بدی اونجا بپرسم؟ ممنونت میشم

Zireasemanekhoda at yahoo com

مهدی سه‌شنبه 20 مهر 1395 ساعت 11:35

شما گفتی سه تا رشته نزدیک به هم رو دانشگاهی خوندی
یعنی سه تا مدرک داری؟
یا....رشتت مکاترونیک بوده؟
یا...یه رشته خوندی اون دوتای دیگه رو خودت خوندی اضافه بر سازمان؟
کدوم؟؟؟؟//
و مرسی ازین که وقت میذاری جواب سوالارو میدی

رشته های کارشناسی و ارشد و دکترام تو هر مقطع فرق میکرده.

just سه‌شنبه 20 مهر 1395 ساعت 03:14

taylor dare 22mire austin concert dare nmiiri bbinish ?

نه! پارسال آمده بود دالاس رفتم دیگه!

مسعود جمعه 16 مهر 1395 ساعت 19:38

سلام وودی جان
ممنون از مطالب خوبت
همیشه پیگیری میکنم
میخواستم بدونم با معدل 14کارشناسی از یه دانشگاه درجه 3 دولتی و چهار تا مقاله بین المللی و تافل 105 میتونم از یکی از دانشگاه های تاپ امریکا بورس کامل بگیرم برای رشته مهندسی مکانیک برای مقطع ارشد یا برای دکترای مستقیم؟

سلام
قبلا نوشتم الان به ذهنم نمیاد. دکترا مستقیم بهتره برای فاند.
موفق باشین

m1r1 جمعه 16 مهر 1395 ساعت 08:25

این وب سایتی که معرفی کردید دقیقا کارش چی هست . برای ثبت شرکت های lllc به چه مدارکی نیاز داره و بعد ثبت کردن مدارک رو ارسال می کنه ؟

این وب سایت اطلاعات داده چطوری میشه ثبت کرد. یه وب سایت داره خود دولت از اونجا پر میکنین و ثبت میکنین. مدارک هم میفرستن.

محمد امین پنج‌شنبه 15 مهر 1395 ساعت 14:40

اقا درود بر شما
همیشه پیگیر شما و وبلاگتان هستم
من در ایرانم ولی واقعا مشتاق شدم ببینمتون یه روزی
ایشالا منم بتونم یا واسه ارشد یا واسه دکتری بیام اونوری

ارزو میکنم خوشحال و سلامت باشی جیبت هم پر پول

موفق و موید باشین

ملودی پنج‌شنبه 15 مهر 1395 ساعت 14:05

یادته چند سال قبل که داشتی میرفتی یکی از گزینه های ذهنیت برگشت بود؟ اصلا من موندم رو چه حسابی حتی به این قضیه فکر میکردی :))

باران چهارشنبه 14 مهر 1395 ساعت 20:26

چقدر خوب که مجددا تصمیم به نوشتن کردین.
کمک خیلی بزرگی به خیلی ها دارید میکنید.
شرکت تون هم مبارک باشه.

سلام
ممنونم. دارم مینویسم اما کم کم!

علیرضا چهارشنبه 14 مهر 1395 ساعت 04:01

سلام ووودی
امیدوارم کارهات خوب خوب پیش بره
بی صبرانه منتظرنوشتن‌هایت هستم.
موفق باشی

سلام
ممنون

ارش چهارشنبه 14 مهر 1395 ساعت 01:06

چی بازی؟

مهدی سه‌شنبه 13 مهر 1395 ساعت 21:10

وودی جان یه سوال برام پیش اومده
شما رشته دانشگاهیت چیه؟؟؟
خواهش میکنم بگو چون خیلی فکرمو مشغول کرده...اخه همش پروژه پروژه میخوای بکنی...
و از اطرافیان هم شنیدم که فقط با رشته کامپیوتر میشه رفت آمریکا
میخواستم ببینم رشته شما هم کامپیوتره یا چیزه دیگه؟؟؟
میشه بگین؟

سلام
من سه تا رشته نزدیک به هم رو دانشگاهی خوندم و کارآفرینی هم تفریحی خوندم :)
همه مهندسی ها برای امریکا و فاند گرفتن خوبن و کامپیوتر تنها نیست.
موفق باشین

sama سه‌شنبه 13 مهر 1395 ساعت 12:51

سلام وودی جان .خسته نباشی.
امیدوارم کارای اقامتت درست بشه و یه زندگی خوب داشته باشی .
یه نکته ام اضافه کنم که لطفا مراقب سلامتیت باش.
و میخوام بابت اینکه هنوزم وبلاگت و آپدیت میکنی ازت تشکر کنم.
و یه خواهشیم که دارم اینه که لطفا با فواصل زمانی کوتاه تری وبلاگ و آپدیت کن (میدونم که زندگی خیلی پر مشغله ای داری اما اگه این لطف و بکنی خیلی خوب میشه )من تو زندگیم خیلی مشکلات داشتم و دارم اما خوندن وبلاگت بهم برای ادامه دادن انگیزه و قدرت میده.
واقعا ازت ممنونم.
برات آرزوی موفقیت میکنم

سلام
ممنون. من کاملا میفهمم اما ترم آخرم و تا کمتر از یک ماه دیگه باید دفاع کنم و هنوز تزم تموم نشده. دفاع کردم دیگه خیلی آزادترم میتونم کلی بنویسم.
موفق باشید

Saeed haghgoo سه‌شنبه 13 مهر 1395 ساعت 01:51

کاش میشد بدونم وکیل واسه مهاجرت چکار میتونه بکنه, از صبح تا اخر شب دارم کار میکنم تا بتونم پول جمع کنم برای رفتن دلار هم که روز به روز داره میره بالا اصلا وقت نمیکنم برم صرافی

کار زیادی نمیکنه. همه کارا باز روی دوش خودتونه اون فقط از تجربیات کیس های قبلیش راهنمایی میکنه.

مهدی سه‌شنبه 13 مهر 1395 ساعت 01:23

وودی جان دیت دیگه چیه؟

date
http://www.wikihow.com/Date-a-Confident-Girl

ارادتمند وودى سه‌شنبه 13 مهر 1395 ساعت 00:44

سلام
چرا این وبلاگ با وبلاگ قبلى ادغام نمیکنى؟ اینطورى کامل تر میشه.
ممنون از اینکه تجربیاتت برامون میذارى.

سلام
موضوعاتشون فرق میکنن. همینطوری هم پشت سر هم هستن دیگه.

ارش سه‌شنبه 13 مهر 1395 ساعت 00:12

تو دیت دقیقا چه کارایی باید کرد؟

مثل دوست با هم میرین بیرون حرف میزنین یه مثلا یه ایونتی میرن یا یه بازی ای میکنین و...

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد