زیر آسمان خدا 2

اینجا زیر آسمان خدا نیست. زیر آسمان خدای رنگین کمانه خدای کیان خدای نیکا خدای مهسا است

زیر آسمان خدا 2

اینجا زیر آسمان خدا نیست. زیر آسمان خدای رنگین کمانه خدای کیان خدای نیکا خدای مهسا است

همش دارم تز مینویسم :)

یه مدت زیادیه که نرسیدم بنویسم. یه کم بنویسم که چه اتفاقاتی افتاده. ترم پیش رفتم کارآموزی (internship) توی یه شرکت امریکایی برای کار. اون یه داستان طولانی خودش داره که شاید یه بار در موردش بنویسم. اون ترم خیلی فشار کار و استرس زیاد بود. من حتی نمیتونستم بعد از کار برم ورزش اینقدر که خسته میشدم و کل آخر هفته ها رو میخوابیدم. غذا هم دیگه نمیتونستم درست کنم و هر روز هم که نمیشد غذای بیرون رو خورد. این شد که اون مدت تغذیه ام به هم خورد و بدنم به شدت ضعیف شد. همون موقع ها سرمای شدیدی خوردم ولی مجبور بودم که برم سر کار. این شد که نزدیک یک ماه و نیمی مریض بودم و شاید اینم بی تاثیر نبود. خلاصه ترم که تموم شد تصمیم گرفتم که فقط پارت تایم بمونم چون شرایطش اصلا برام راضی کننده نبود ولی اونا هم گفتن که ما فقط فول تایم میخوایم و من برگشتم دانشگاه که تزم رو بنویسم و تموم کنم. برگشتم هم باز سرما خوردم و این دفعه سینوس هام هم چرک کرد و یه دو ماهی قشنگ مریض بودم و خوب نمیشدم.

این ترم هم یه مدت زیادی دنبال راه های اقامت بودم و دنبال کار میگشتم و مقاله هامو رو پابلیش کردم و الانم دارم تزم رو مینویسم. برای تابستون فاند ندارم و باید بتونم هر چی زودتر تزم رو تموم کنم که برم دنبال کار بگردم. هنوز نمیدونم تابستون فارغ التحصیل میشم یا نه ولی اگر کار پیدا کنم حتما فارغ التحصیل میشم. اینه که حتما باید تزم رو تموم کرده باشم. این روزا از صبح میام کتابخونه میشینم تا شب تا تزم رو بنویسم. از اونجایی که نوشتن تز کار خسته کننده ای هست خیلی سریع جلو نمیره. تا الان 83 صفحه شده ولی خیلی هاش هم صفحه خالی هست و فقط عنوان ها رو گذاشتم تا بدونم چی باید بنویسم و استادم گفته باید حتما 120 صفحه باشه. خودم فکر کنم 10 روز دیگه کار داشته باشه تا بتونم تمومش کنم. 

در کنارش هم دارم فکر میکنم که برای آینده چکار کنم اما نگرانی خاصی ندارم. چون با تخصص من کار پیدا کردن سخت نیست ولی خب باید یه جایی برم که بتونم با خیال راحت کار کنم. شرکتی که کارآموزی بودم مثلا جای مناسبی برای من نبود. به علاوه وقتی اینترنشنال هستی و اقامت میخوای پیدا کردن کار خیلی سختتر میشه. خیلی جاها اصلا باهات تماس نمیگیرن و یا وقتی میفهمن که اینترنشنال هستی میرن و دیگه پیداشون نمیشه. یه شرکتی هم بود که با شرکت ما کار میکرد اون چند بار به استادم گفته که از من بپرسه میرم باهاشون کار کنم یا نه. من رزومه امو براشون فرستادم ولی هنوز مصاحبه ای نکردم.

خودم دارم فکر میکنم که برم کالیفرنیا سمت سانفرانسیسکو ولی میترسم که زندگی اونجا خوب نباشه برام. دیگه به دالاس عادت کردم. الانم یه زندگی خیلی خوبی دارم. باز جا به جا شدن و رفتم یه جایی که آینده اش معلوم نیست چطوریه یه کم نگران کننده است برام. آخر این ماه بعد از اینکه تزم رو نوشتم میخوام حتما یه سر برم اونجا ببینم چطوریه. دیروز چند ساعت داشتم قیمت خونه و زندگی رو اینجا و اونجا چک میکردم. دالاس خیلی راحتتر میشه زندگی تشکیل داد چون قیمت خونه کمه. کلی دوست و آشنا اینجا دارم و خلاصه زندگی خیلی خوش میگذره. ولی خب کار توی کالیفرنیا بیشتره. آب و هوای اونجا هم که فوق العاده است و احتمالا کلی آدم همفکر پیدا میکنم. میدونم اگر الان نرم شاید دیگه هیچوقت نرم اونجا. خلاصه آدم یه فکرایی داره.

حداقل خدا شکر تا اینجا برای تز دکترام اصلا اذیت نشدم. یادمه برای تز فوق لیسانس گریه ام در آمده بود. هم فوق تایم کار میکردم و هم باید کلی مینوشتم و آخرشم چون فرمتش رو درست نکرده بود نزدیک 250 صفحه نوشته بودم! الان این 80 صفحه رو بی زحمت نوشتم (کپی پیست مقاله هامه!) و باید یه کم توضیح و تفصیلش بدم و یه کم هم از ریسرچش مونده که همین ماه باید تمومش کنم. یه دستی سر و گوشش بکشم تموم میشه. بعدم میام دانشگاه اینترنت بازی هم میکنم و تفریحی تز هم مینویسم. با این حال اگر تمومش کنم آزاد میشم که برم مسافرت تا یه کاری بگیرم. تزم تموم بشه احتمال زیاد دیگه وقتم آزاد تره تا بیشتر بنویسم.

نظرات 36 + ارسال نظر
ناشناس دوشنبه 25 مرداد 1395 ساعت 02:10

سلام من یه سوال مهم دارم. من میخوام برای پست داک اقدام کنم بعضی می گن اگه پذیرش بگیری بعد از اتمام دوره پست داک معلوم نیست بتونی کار پیدا کنی؟یعنی اونجا هم مثل ایرانه؟ اگه سطح تحصیلات بالا بره کار پیدا نمیشه؟

سلام
اول اینکه پست داک خودش کار حساب میشه. دوم اینکه خود دوره بر اساس نظر استاد میتونه تا 5 سال تمدید بشه. سوم اینکه بسیاری دانشگاه های کوچیک هستند که نیازمند استاد برای تدریس هستند و هر زمان که بخوان میتونن ویزای شما رو تبدیل به ویزای کار کنن. رشته با رشته فرق میکنه اما این درسته که سطح تحصیلات که بالاتر باشه کار پیدا کردن سختتر میشه.

عرفان جمعه 25 تیر 1395 ساعت 17:29

سلام خوبی؟
خیلی خوشحال شدم که وبلاگت رو پیدا کردم. مدتها بود که دنبال همچین وبلاگی می گشتم. منم دقیقا مثل توام. اما فکر کنم یه چند سالی ازت عقب ترم.
می خوام بیام آمریکا.
و خیلی از نوشته هات انرژی می گیرم.
حتما تمام تلاشت رو بکن که موفق بشی.

ما زنده به آنیم که آرام نگیریم
موجیم که آسودگی ما عدم ماست ...


اینجوری که می بینم تا روز موفقیتت چیزی نمونده!
موفق باشی!

سلام
خوش آمدین. چیزی به اسم روز موفقیت وجود خارجی نداره! ما همواره موفقیم حتی اگر چیزی رو به دست نیاریم :)

mehdi یکشنبه 16 خرداد 1395 ساعت 15:02

سلام دکتر عزیز
دکتر من تو همین پست ، پرسیدم که شرایطم برای فاند مستر چه طوره و شما گفتین کمه ، پس به چه کسایی فاند مستر میدن ؟ بچه های شریف که واسه مستر میرن مگه چه رزومه ای دارن؟ من خیلی دارم نگاه میکنم کلا فاند برای مستر کم میدن ، من کلا فکر میکنم دیگه ایران موندن فایده نداره ، تو بهترین شرکتش که کار کنی مثل نفت ماهی 3 و 4 میدن و فقط یک اپراتور میشی و هیچ دانشی بهت اضافه نمیشه(به نظر من)، من دوس دارم زندگی خارج رو تجربه کنم و پیرفت کنم ، مگه آدم چند بار به دنیا میاد ؟ باید پیرفت کنی هم به لحاظ علمی و مالی و فرهنگی و ......... و هم بتونی به جامعه خدمت کنی ، من شرایطم رو توی همین پست نوشتم و شما گفتین فاند مستر خیلی کمه که بهم بدن ، بحث اینه که من نمیتونم هزینه زندگی بدون فاند رو تو اونجا بدم ، پس مجبور میشم برم ارشدم رو اینجا بگیرم توی یک دانشگاه معتبر ، حالا بحث اینه که برای دکتری میخوام یه جوری باشه اگه برم امریکا بیافتم دره سیلیکون ، چون به نظرم نبض الکترونیک و کامپیوتر و تکنولوژی دنیا اونجاست. به زمینه رباتیک علاقه دارم و میخوام روی این زمینه کار کنم ، اونجا چه قدر دارن کار میکنن روی رباتیک ، به نظرتون اگه امریکا نریم برای دکتری ، آلمان یا سویس یا کانادا بریم، اونجا چه طوریه؟
مرسی از دکتر عزیز

سلام
فکر کنم نظرامو کامل نوشته بودم. برای مستر فاند کمه اما بعضی جاها همچنان میدن. مخصوصا اگر رنک های بدتر رو در نظر بگیرین که پول هم داشته باشن احتمال اینکه اسکالرشیپی رو ببرین و یا دانشگاه بخواد ساپورت کنه که یه دانشجوی خوب رو بگیره هست. دانشگاه ما برای مستر فاند نیمه میده یعنی نصف شهریه و نصف هزینه زندگی اگر تازه طرف خوب باشه. اینم تا پارسال نبود ولی الان به بعضی مسترها میدن.
در مورد آلمان و.... نمیدونم.

نسیم سه‌شنبه 11 خرداد 1395 ساعت 10:29

ممنون از اینکه جواب سوالم رو دادید. میدونم خیلی سخته، ولی ارزشش رو داره.
من خیلی دوست دارم پس از اینکه دکترا م رو از یه دانشگاه آمریکایی گرفتم به عنوان هیات علمی استخدام بشم. اصلا دلیل اینکه میخوام اپلای کنم همینه.
چجوری میشه استخدام شد؟ مثل ایران فراخوان جذب میذارن؟
براتون آرزوی سلامتی همیشگی میکنم.

سلام
اپلای میکنین. اینترویو میکنن. توی دانشگاه تز دکتراتونو ارائه میدین. بخوان میگیرن. همین

الهه سه‌شنبه 11 خرداد 1395 ساعت 01:12 http://khoda-mojeze-mikonad.blog.ir

سلام
بیشتر وبلاگ قبلی و جدید رو خوندم.من با این که لیسانس و ارشد دانشگاهای خیلی خوبی بودم ولی اینقد اعتماد به نفسم رو ازدست دادم که دارم یکی از بزرگترین رویاهای زندگیم یعنی اپلای رو فراموش میکنم:((( بد شانسی اینه که مادخترازندگیمون زیاد دست خودمون نیس.خواستم بگم قدر شرایط الان خودتون رو بدونید.امیدوارم همیشه موفق و شاد باشید

سلام
قدر میدونم. ممنونم.

سلام شنبه 8 خرداد 1395 ساعت 22:05

سلام وودی
وودی اگه بخوام باهات چت کنم از چه راهی میتونم ترو خدا نگو از طریق وبلاگ آخه خیلی کنده
اگه از طریق ایمیل خود وبلاگ میتونی بیای yahoo messenger هم عالیه میخواستم باهات مشورتی کنم در مورد آمریکا
ببخشید مزاحمت شدم ممنون

بعضی وقتا یاهو مسنجر ایمیلم هستم ولی خیلی کم.

صغرا جان جمعه 7 خرداد 1395 ساعت 15:46

لطفا مثل وبلاگ قبلی عکس بذارین ... و مطالب رو هم به اون سبک بنویسین ... مدل نوشتن این وبلاگ خیلی خشک و رسمیه

چشم صغرا جان باور کن نمیرسم و عکس ها خیلی وقت میگیرن

صغرا جان جمعه 7 خرداد 1395 ساعت 08:46

سلام وودی ...
من خواننده جدید وبلاگت هستم ، امیدوارم مریضیت هر چه زودتر خوب بشه ...
تازه همسن هم هستیم
چند تا پست از وبلاگ قبلیت خوندم ... پس یو سی ال ای نشد !!!؟؟؟!!! اومدی دالاس ....
موفق باشی دوست خوبم ... امیدوارم کارای اقامتت هم زود درست بشه

سلام
خوب شدم. خیلی وقته.
ممنونم

Later چهارشنبه 5 خرداد 1395 ساعت 23:22 http://nothing.com

Hi dear Woody,

It's been a long time since my last visit from your lovely blogs.
Well, during these times, many things have changed for me too.
I didn't apply, but I have a job now, a good one, and working on my work skills to get better and better. Well I still think about the dream-land.
I'm trying to apply for possible job opportunities now and then. I will take it, one way or another.

I checked all your blogs a bit again and it reminded me of times that I used to read your posts and see the pictures with an unbelievable desire and joy.
What days !

I agree with most of your opinions, not all, but a great part of them. Actually I c some contrasts in your theories that I can imagine why, well, ...

I just came back to say a Hi and thank u for everything, again and again.
I wish I could help u too in anyway that I could, cause u did a lot, as well as saving lives. Really.

Hope to c u soon, someday.

Take care, man.

Hey,
Thank you. I gonna write some more soon. I wish I could write the whole thing, but things change faster than my writing speed
I wish you luck
Take care

mehdi چهارشنبه 5 خرداد 1395 ساعت 17:55

سلام بر دکتر عزیز ، امیدوارم که حالتون خوب باشه ، واقعا ممنونم بابت اینکه این همه آدم رو تو ایران دارین راهمایی میکنین و تجارب خودتون رو در اختیارشون قرار میدین.
من میخوام برای مستر پذیرش بگیرم به همراه فاند حالا امریکاو کاناد نشد مهم نیست اروپا باشه راحت ترم. شرایطم به صورت زیره:
دیپلم هنرستان الکترونیک با معدل 17
کاردانی الکترونیک با معدل 18.16 (شاگرد اول دوره ) (دانشکده فنی و حرفه ای خوندم دوره روزانه)
کارشناسی ناپیوسته کنترل با معدل 17.3(شاگرد چهارم با تفاوت صدمی)(دانشکده فنی و حرفه ای خوندم دوره روزانه)
سال 93 فارغ التحصیل شدم .
مدارک فنی و حرفه ای دارم (plc و ....)
واسه آیلتس دارم آماده میشم حدود 7 میگیرم.
مقاله ندارم شاید بتونم تا چند ماه آینده یکی بنویسم.
به نظر شما چه قدر شانس دارم که فاند مستر دوساله بگیرم.

خیلی کم.

نسیم چهارشنبه 5 خرداد 1395 ساعت 12:14

سلام دوست خوبم
چقدر خوشحالم که دوباره می نویسی.
من هم دارم اپلای میکنم برای آمریکا. اگه پذیرش بگیرم فاند بهم میدن. یه سری سوال دارم ازتون. شما برای خوج چقدر پول همراه خودتون بردید؟ آیا از همون ماه اول از طرف دانشگاه حقوق دریافت می کنید یا نه باید از جیب خرج کنید.
خیلی دوست دارم شماره تلگرام شما رو داشته باشم. اگه نمی خواید اینجا پاسخ بدید میتونید بهم میل بدید.
با تشکر و آرزوی موفقیت برای شما هم وطن گرامی

سلام
من 4000 تا بردم و تقریبا 3000 تاش خرج شد تا فاند رو بگیرم. پول رو معمولا آخر ماه میدن. ما 20 آگوست رفتیم اولین حقوق رو آخر سپتامبر گرفتیم.

ببخشید چهارشنبه 5 خرداد 1395 ساعت 01:02

ببخشید شما چطوری کنکور رتبه 7 شدید
من که از کنکور میترسم فک میکنم رتبه های تک رقمی و دورقمی مال نابغه ها و ... و مال ما نیست
به نظرتون من باید چیکارکنم رتبم خوب شه کنکور
و بتونم مثل شما برم آمریکا
از بودن تو ایران خستم از فرهنگ و عقاید عجیب و غریب
و فقر و بی پولی خستم !

توی بلاگ قبلی نوشتم. تست های سالهای قبل رو 4 سری دوره کرده بودم. دیگه تستی نمونده بود که ندیده باشم.

ندا سه‌شنبه 4 خرداد 1395 ساعت 12:28

سلام خسته نباشید دوست عزیز
میخواستم بدونم نظرتون در مورد رشته IT یا انرژی چیه؟
یا اینکه رشته های رو بورس در حال حاضر چه رشته هایی هستن؟ رشته ای که آینده داشته باشه.
شما چی پیشنهاد میکنید؟

سلام
نوشته بودم که. آینده توی مهندسی های اصلی هست مثل کامپیوتر, رباتیک و...

مریم یکشنبه 2 خرداد 1395 ساعت 22:22 http://girl4.blogfa.com

سلام من تو اون وبتون پیام گزاشتم اونجارو چک میکنید؟

فکر کنم جواب دادم

سارا یکشنبه 2 خرداد 1395 ساعت 19:51

با سلام و احترام خدمت شما و تشکر از راهنمایی و مطالب ارزشمند شما سوالی داشتم. در دوره پست داک آیا فاصله بین دکتری و پست داک در تصمیم استاد و سفارت تاثیر دارد؟ من شش سال پیش دکتری گرفتم و الان یک موقعیت پست داک را پیدا کرده ام. البته هنوز هیچ اقدامی برای تماس با استاد انجام نداده ام. از توجه شما کمال تشکر را دارم.

سلام
در مورد پست داک خیلی نمیدونم اما فکر نمیکنم. بسیار هم خوبه که یه تجربه پست داک داشته باشین.

ali شنبه 1 خرداد 1395 ساعت 11:32 http://www.ahora98.vcp.ir

سلام داداش خسته نباشی
داداش یه سوال دیگه ببخشید انقدر سوال پرسیدم خستت کردم
داداش فرض کنیم یکی دانشگاه لیسانسو تو یه دانشگاه سراسری مثلا پنجمین یا شیشمین دانشگاه ایران خونده.....به نظرت خوندن تو یه دانشگاه مثلا آخرین دانشگاه ممتاز آمریکا یا کانادا براش خوبه یا فوق لیسانسو تو دانشگاه تهران بگیره دکترارو بره خوبه؟؟؟؟
ممنون

سلام
شما هر چی زودتر وارد سیستم آموزشی امریکا بشین بهتره. مثلا بگم بچه هایی که فوق رو اینجا خوندن برای دکترا شانس دارن برن استنفوردی جایی اما وقتی از ایران اپلای میکنی باید دور دانشگاه های تاپ رو از اول خط بکشی.

peydayepenhan شنبه 1 خرداد 1395 ساعت 04:52

نترس خدا هواتو داره از ایران تا دالاسش رفتی کالیفرنیا که کاری نداره ،اگه آدم محافضه کاری بودی الان ایران بودی با یه حقوق بخور نمیر یه پرایدم احتمالا خریده بودی مدل 86 ، رشته ای بر گردنم افکنده دوست ...میکشد هرجا مرا خاطر خواه اوست... هرجا بری یادت باشه زیر آسمان خدایی ترس نداشته باش

حرف ترس نیست. حرف اینه که بتونم بهتر پیشرفت کنم و همزمان زندگی هم کنم.

ali جمعه 31 اردیبهشت 1395 ساعت 00:25 http://www.ahora98.vcp.ir

داداش ببخشید جسارته ها ولی فکر کنم درمورد کانادا اطلاعاتت یکم پایینه
اگه میشه یه نگاهی به ونکوور کانادا بندازی اصلا میشه گفت بهشته
همه کانادا که هواش سرد نیست
ونکوور یه شهریه تو جنوب غربی کانادا عالیه اگه یه نگاهی بهش بندازی
فکر کنم از لحاظ رفاهی یه چندبار اولین شهر جهان شده

آره دیدم به نظر شهر خیلی خوبیه.

ali جمعه 31 اردیبهشت 1395 ساعت 00:19 http://www.ahora98.vcp.ir

سلام داداش
خسته نباشی
اونجا امکان داره وقتی درس میخونی همزمان تو یه شرکت مربوط به رشتت بتونی کار کنی؟؟؟
درضمن اگه یکی بتونه قبل از رفتن به آمریکا گرین کارت بگیره وضعش چقدر فرق میکنه با اونی که بدون گرین کارت میره؟؟(یعنی تمام شرایطشون باهم یکسان باشه فقط یکی گرین کارت داشته باشه تفاوتی تو حالشون میکنه؟)
ممنون

سلام
اگر گرین کارت داشته باشی و یا یه شرایط خاصی باشه. خیلی فرق میکنه! زمین تا آسمونه تفاوت.

امین پنج‌شنبه 30 اردیبهشت 1395 ساعت 16:00

سلام
خیلی خوشحال میشدم وقتی از موفقیت هات میخوندم
امیدوارم در تمام مراحل همینطور با اراده و با پشتکار پیش بری.
من مدت هاست که وبلاگ شما رو دنبال میکنم.
راستش تقاضای راهنمایی از شما داشتم.
من همیشه علاقه زیادی به رشته هنر داشتم اما به اجبار والدین و ترس از خدمت مجبور به تحصیل در رشته مهندسی مکانیک در یکی از دانشگاه های ازاد شدم.با معدل متوسطی(16) فارغ التحصیل شدم.الان هم اواخر سربازیم هست.
ایا امکان بورس تحصیلی برای ارشد رشته هنر در دالاس وجود داره؟
ویا بورس برای دوره لیسانس هنر برای یک دانشجوی بین المللی وجود داره؟؟
میدونم سرتون شلوغ هست ولی ممنون میشم اگه پاسخ بدین
با تشکر

سلام
رشته هنر فاند نداره معمولا مگر اینکه هنرتون جهانی شناخته شده باشه.

محمد پنج‌شنبه 30 اردیبهشت 1395 ساعت 14:53

سلام
نظرتون در مورد سطح و شهر دانشگاه texas a&m چیه؟

شهرش دانشجوییه خیلی کوچیکه. شهریه دانشگاه خیلی کم و خوبه و هزینه زندگی پایینه.

محمد پنج‌شنبه 30 اردیبهشت 1395 ساعت 03:08

سلام وودی خوبی؟
میگم من دارم میام آمریکا فقط اسمم رو میخوام عوض کنم اونجا
اسمم محمد هستش خیلی اسم خوبیه واقعا هم دوسش دارم از دوستداران سرسخت حضرت محمد هم هستم ولی بخاطر تبلیغاتی که علیه اسلام هست میخوام اذیت نشم یا جوری دیگه تو آمریکا دیده نشم
نظرت چیه؟

سلام
فکر خوبیه. چینی ها اکثرا این کار رو میکنن.

حسین کاظمی پنج‌شنبه 30 اردیبهشت 1395 ساعت 02:11

سلام من الان اگه دانشگاهم بازی در نیاره ترم اخر کاردانی فنی کامپیوتر هستم . من میخوام برای لیسانس رشته مدیریت یا MBA اپلای کنم و مشکل سربازی ندارم . ممنون میشم در چند مورد راهنماییم کنید
1:دیپلم یازده ساله دارم به نظرتون ممکنه گیر بدن؟
2: ددلاین اکثر دانشگاه ها مهر ماه هستش به نظرتون کی کلاس های دانشگاه شروع میشه . من دارم از طریق EB5 اقدام میکنم بخاطره همین باید قید faal 2017 رو بزنم؟ چون فکر نکنم اداره مهاجرت به همین زودی ج بده
3: چقدر میشه به فاند گرفتن امیدوار بود؟چون به نظرم خیلی رزومه و شرایط خوبی دارم ببخشید زیاد شد سوال هام

1- بله. دیپلم رو اینا 12 ساله میخوان اکثرا. کاردانی مدرک حساب نمیشه و باید از اول بخونین.
2- کلاس ها آگست. خب بابا شما بیا بزینس ات رو درست کن اول. یکسال هم باید بمونی هر جایی که بری تا شهریه ات نصف شه.
3- اگر با گرین کارت میاین وضع بهتر بهتره. آخه کی با EB5 دنبال فاند میره!

ملودی پنج‌شنبه 30 اردیبهشت 1395 ساعت 00:08

خب مسلما اینکه به دالاس عادت کردی دلیل نمیشه موقعیت های جدید رو امتحان نکنی. اما در کل گزینه دوست و آشنا داشتن تو محیط بیگانه یک مزیته.
شما که انقدر تو درست موفقی بنظرم در کنار دنبال کار گشتن یه اپ هم طراحی کن ببین چی پیش میاد.

فقط عادت نیست اینجا ارزونتره و زندگی راحتتره.

mahan چهارشنبه 29 اردیبهشت 1395 ساعت 23:02

سنفرانسیسکو که خیلی هزینه های زندگیش بالاس!برو لس انجلس همه جوره بیشتر حال میده

لس آنجلس رو دیدم. اونم جاهای خوبش خیلی گرونه

روح اله چهارشنبه 29 اردیبهشت 1395 ساعت 18:42

سلام وودی عزیز
انشااله تز رو زودتر تموم کنی و یه کار خیلی خوب پیدا کنی
موفق باشی

سلام
ممنونم

محمد چهارشنبه 29 اردیبهشت 1395 ساعت 15:31

سلام وودی جان
من یه ساله با وبلاگت اشنا شدم وبلاگ قبلیو هم کامل خوندم.اون موقع ترم 6بودم الان ترم هشتم.اون موقع تازه فکر اپلای به سرم زده بود.کنکور ارشدو دادم به احتمال زیاد دانشگاه خوب قبول میشم.ایشالله واسه دکتری اپلای کنم.فقط میخاستم بگم من از شما خیلی انرژی گرفتم
ممنون که واسمون مینویسین

سلام
خواهش

ناشناس چهارشنبه 29 اردیبهشت 1395 ساعت 03:11

ببخشید میشه چند تا عکس از آمریکا بذارید
ببینم امریکا چطور کشوریه که میگن مرگ برامریکا
مردمشون چطوره میشه در موردشون بنویسید
اخلاق و رفتار مردم چطوره چرا اونا پیشرفت میکند
و ما نه
میخوام برام تو وبلاگ بذارید تا ماهم با امریکا آشنا شیم از شهر هاش
و مردمش
که آیا اونجا فساد زیاده ؟
روابط دختر و پسر چطوره ؟
دین و مسیحت چطوره؟

سلام. توی بلاگ قبلی مسائلی که پرسیدین رو توضیح دادم
http://zireasemanekhoda.blogsky.com
موفق باشین

ali چهارشنبه 29 اردیبهشت 1395 ساعت 01:26 http://www.ahora98.vcp.ir

سلام داداش خسته نباشی
یه سوال داشتم اونم اینه که
وقتی اپلای کردی و رفتی آمریکا بجز هزینه های قبل از اپلای ، چقدر بعد از اپلای یعنی تو کشور آمریکا در اون مدتی که درس میخونی از جیب خودت خرج میکنی؟
اگه خرج نمیکنی چقدر برات پس انداز میمونه؟
البته اگه فاند از استاد بگیری رو میگم
ممنون

من تقریبا 3000-4000 تا.
اون موقع که هم خونه ای داشتم ماهی 700 تا پس انداز میکردم. الانا ماهی 300-400 تا. زمانی که کار میکردم بیشتر از ماهی 3000 تا پس انداز داشتم.

اکبر سه‌شنبه 28 اردیبهشت 1395 ساعت 22:37

ممنون از راهنمایی تون، ولی من اگه بخوام اپلای کنم مدرک دکترا رو کل نشون نخواهم داد به نظرتون بازم مشکلی پیش میاد؟ می خوام اول اپلای کنم و بعدش دنبال کار برم بعد وقتی کار جور شد دکترا رو ول کنم بعد با کار اقامت بگیرم. این روند به نظرتون شدنیه؟

ببخشید نمیدونم.

brain drain سه‌شنبه 28 اردیبهشت 1395 ساعت 21:48

نمیتونی ویزای کار کانادا رو بگیری؟ چرا می خوای آمریکا بمونی؟
با این جنایت اخیرش در مورد دزدیدن پولهای ایران چه طور مستونی اونجا بمونی؟

کانادا سرده. امریکا هواش خوبه طبیعتش خوبه. زندگیش راحته...
ای بابا شما چه میدونی پشت پرده توافقات اینا چی بوده؟ وقتی میشه گفت جنایت که معلوم باشه مفاد توافقات چی بوده. اینا بازی های سیاسیه و من خودمو درگیر این بازی ها نمیکنم.

زهرا یکشنبه 26 اردیبهشت 1395 ساعت 23:11

تبریک میگم.خوشبحالتون که به مرحله نوشتن تز رسیدین.شما قصد ندارید پسداک بخونید؟ آیا بهتر از مش؛ول به کار شدن نیست؟ هم یجورایی آپدیت میشین تو رشته خودتون و هم خب یجورایی شغل خوبه

سلام
فعلا نه قصد پست داک ندارم. فعلا دارم دنبال شرکت میگردم بتونم اقامتم رو زودتر بگیرم. پست داک گرفتن اقامت رو تاخیر میندازه. بعد هم من اینجا میتونم OPTداشته باشم و کار کنم که اگر پست داک اونم از دست میدم.

اکبر یکشنبه 26 اردیبهشت 1395 ساعت 13:30

سلام من دانشجوی دکترا سال اخر تو ایران هستم الان واسه یه شرکت دولتی ام جذب می شم به نظرتون با حقوق 3 میلیون و نیم که میشه هزار دلار در ماه بهتر هست همین جا بمونم یا اینکه دوباره واسه دکترا خارج اقدام کنم و دنبال کار تو انجا باشم ؟ به نظرتون اونجا واسه من کار راحت پیدا می شه ؟ من برق مخابرات خوندم

خیلی جاها برای دکترای مجدد پذیرش نمیدن. معمولا اینه که از یه جا دکترا گرفتین دیگه جای دیگه دکترا نمیده. برای مستر مجدد هم سفارت معمولا ویزا نمیده که میگه شما دکترا داری مستر برای چی میخوای. حداقل اگر میتونین از فرصت مطالعاتی استفاده کنین تا تجربه زندگی خارج از کشور رو هم داشته باشین بعد فکر بقیه اش باشین.
موفق باشین

احسان شنبه 25 اردیبهشت 1395 ساعت 22:01

وودی عزیز دوست مهربانم

برات ارزوی موفقیت و سلامتی میکنم

دوستدار تو احسان

ممنونم

Bahare شنبه 25 اردیبهشت 1395 ساعت 17:31

ایشالا زودتر همه کاراتون روبه راه میشه و زودبه زود پست می ذارین.
ما که منتظریم.

ایشالا

امین شنبه 25 اردیبهشت 1395 ساعت 13:12

سلام خسته نباشی،
ممنون که باز نوشتی، ی سوال بعد از اتمام تزتون درستون تموم میشه و اقامتتون چطور میشه؟ یعنی بعد از اتمام درس باید برگردین یا می تونین بمونین و دنبال کار برگردین؟ بهتون در این رابطه گیر نمیدن یا جریمه نمیکنن؟
با تشکر

سلام
دارم روش کار میکنم. میخوام قبل از فارغ التحصیلی کار پیدا کنم. هنوز زمان فارغ التحصیلی هم مشخص نشده. تا سه سال میشه روی OPT بود اما توی این مدت یا باید گرین کارت گرفت و یا به ویزای کار تغییر داد.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد