زیر آسمان خدا 2

اینجا زیر آسمان خدا نیست. زیر آسمان خدای رنگین کمانه خدای کیان خدای نیکا خدای مهسا است

زیر آسمان خدا 2

اینجا زیر آسمان خدا نیست. زیر آسمان خدای رنگین کمانه خدای کیان خدای نیکا خدای مهسا است

دریایی به عمق یک سانت

سال دوم کارشناسی ارشد استاد یکی از درس ها آمد و گفت فایده ای نداره آدم دریایی ای به عمق یک سانت باشه. بلکه باید عمق داشته باشه. من در مورد حرفش خیلی فکر کردم. آخر سر به این نتیجه رسیدم که اشتباه میکنه. به نظر من آدم باید دریایی به عمق یک سانت باشه ولی یه جاهایی عمق کیلومتری داشته باشه. من حس میکنم که این خیلی به من توی زندگی کمک کرده. توی کارم من یه دامنه بسیار وسیع از رشته های مختلف مرتبط دارم. این مدت که توی امریکا بودم هم توی بسیاری از جلسات غیر مرتبط با رشته ام بوده شرکت کردم تا دیدم رو گسترش بدم. همزمان هم توی زمینه ای که کار میکنم بسیار از نظر دانش و تجربه عمیق شدم اینقدر که کمتر کسی رو پیدا میکنم که بتونه مثل من باشه. به نظرم این بهترین ترکیبی هست که کسی بتونه برای موفقیتش داشته باشه. البته مدت زمان زیادی طول میکشه که آدم هم عمق پیدا کنه و هم سطح اما قطعا ارزشش رو داره.

نظرات 14 + ارسال نظر
MimSaad پنج‌شنبه 20 اسفند 1394 ساعت 19:54

دقیقا، بابا حرف دل منو زدی، گاهی حس می کنم ملت منتظرن یه چیز رو ندونی تا بهت بگن بیا دیدی باید فقط رو موضوع تمرکز کنی. اکثر اونهایی که به نظر خودشون رو یه موضوع تمرکز کردن دریایی به عمق یک سانت نیستند درست، دریاچه ای به عمق یک سانت هستن!

یکی چهارشنبه 16 دی 1394 ساعت 09:43

سلام وودی یادمه توی مطالبت از خدا و از اینکه راضی باشه ازت می نوشتی ، وقتی یکی مثل من یه بنده از بنده هاش میاد اینجا مطلبتو میخونه حال و هواش خوبه میشه حتمآ لبخند به لب خدام میشینه
دیروز و دیشب حالم بد بود شاید حتی باورش برات سخت باشه بعد نماز ، گفتم که چی کنم حالم بهتر بشه، یاد وبلاگت افتادم، فقط اومدم برات بنویسم، سر نمازت برای منم دعا کن لطفا.....خیلی حال دلم بده.....

سلام
تشکر. ایشالله که مشکلتون حل بشه.

علیرضا چهارشنبه 16 دی 1394 ساعت 02:12

سلام
من از اوایل تا بستان با وبلاگتو آشنا شدم و همیشه مطالبشو میخنم و استفاده می کنم...بعضی از جاهاش حتی چندین بار خوندم(مثلا نحوهی مطالعه ی زبان و یا کلاس رقص و...)
نسبت به کارتون حقیقتا خیلی کنجکاو شدم ،امیدوارم سرفرصت(ترجیحا هرچه سریع تر) در موردش بنویسید.

یه سوالی داشتم و که ممنون می شم نظر شما و یا دوستان را بدونم.من دانشجوی ترم یک ارشد مهندسی مکانیک دانشگاه تهران هستم ،که کارشناسی را دانشگاه خواجه نصیر گذروندم.تو کارشناسی یه مقاله و دو تا ثبت اختراع تو ایران داشتم(به لطف خدا) و قصد اپلای هم داشتم ودارم.با توجه به شرایطم مجبورم کار کنم و در حال حاضر به تدریس دروس دبیرستان مشغولم که سه روز در هفته یه درآمدی نزدیک به 800 هزارتومانی بهم می ده.می خواستم بدونم که با این اوصاف به نظرتون سمت کارهای مهندسی بیام با گذاشتن یه زمان تقریبا بیشتر و یا همین کار را ادامه بدم(با توجه به این که تدریس از لحاظ تجربه ی کاری کمک زیادی به من نمی کنه).

یه سوال دیگه اینکه،واسه اپلای می تونم روی top twenty university in usa حساب کنم.
ممنون می شم از نظرات خوبتون منو بهره مند کنید.
موفق باشید

سلام
تشکر

تصمیمات اینطوری بستگی به اهداف آینده داره خب. اگر فردا روز میخواهید معلم بشین چرا که نه. اگر اصلا معلم شدن رو در خودتون نمیبینین و از این کار لذت نمیبرین خب منطقیه که به فکر یه کار جایگزین باشین. برای اپلای هم خب خیلی کارا مونده که باید انجام بدین. برای تا 20 هم هر وقت نمره تافل و جی آر ای رو گرفتین بیایین ببینیم رزومه اتون در چه حده. ادمیشن گرفتن خیلی سختتر از چیزی هست که فکر میکنید.
موفق باشید

محمد دوشنبه 14 دی 1394 ساعت 18:41

سلام وودی جان خوبی؟
من یکی از خواننده های قدیمی نوشته هاتم از بلاگ قبلی هم نوشته هاتو میخوندم
میخواستم به مطلبی رو بهت بگم
اونم اینکه من تو ذهن خودم یک خود ایده آل دارم و سعی میکنم تو زندگی بهش برسم عجیب شخصیت و نوشته هات شبیه اون خود ایده آله منه
میخواستم بگم ممنون که مینویسی و به ایده الم نزدیک ترم میکنی بارها شده با خوندن یک مطلب از وبلاگت عجیب دیدم نسبت به یک موضوع عوض شده
مثل همین مطلب در موارد خوبی یا بدی پول دار بودن. ..
خلاصه اینکه خیلی آقایی
راستی اوقات بیکاری مطالب وبلاگت رو برای بابام میخونم خیلی تایید میکنه حرفاتو
انشاالله پاینده باشی

سلام
خواهش. موفق باشید

ملودی یکشنبه 13 دی 1394 ساعت 21:48

من به عنوان یک آدم adhd اصلا نمیتونم به یک موضوع بند بشم و همیشه باید راجع به همه چیز یچیزی بدونم . اینجوری زندگی جالب تره اونجوری حوصله آدم سر میره

عجب!

الناز یکشنبه 13 دی 1394 ساعت 19:00

اِ اِ اِ اِ اِ اِ اِ آخی عزیزم منم همیشه از بچگیم دوست داشتم ازین آدم ها بشم که همه چی می دونند ولی یه سری چیزها را بیشتر میدونند، ازین مثال دریا و چاه هم خبر نداشتم، الان که به خودم نگاه میکنم مثل چایی ته استکان میمونم. یعنی میشه منم مثل دریا با چاه های عمیق بشم ؟؟؟
و چقدر بده که آدم فکرش و ایده ها و افکار و آرزوهاش بزرگتر از حد و توانش باشند، مثلا اگه که من توان و تلاشم در حد افکار دست یافتنیم بود الان چی میشد !!!
چند وقت پیش داشتم به دفتر برنامه ریزی هام از سال 88-93 نگاه می کردم همه چیز منطقی نوشته شده بود ولی هیچ کدوم از اون کارها را انجام نداده بودم، یه آه بلندی کشیدم و با تمام امید برنامه ریزی سال 2016 میلادیم را نوشتم.

ای بابا. زحمت بکشین درست میشه.
موفق باشین

آنه شنبه 12 دی 1394 ساعت 18:25 http://delavarenoor.persianblog.ir

من "دقیقا" داشتن یه دریای یک سانتی رو تجربه کردم...دختری که از همه چیز سردرمیاره...از نقاشی و کارای دخترونه گرفته تا پنچرگیری و تعویض لنت ماشین و تا تعمیر وسایل برقی و تا ژنتیک انسانی که رشته ی خودمه!!!!!!!!!!!!! باور کن دوست من استادت اشتباه میکرد! داشتن دریای یک سانتی بهتر از یه چاه عمیقه(!)

فاطمه شنبه 12 دی 1394 ساعت 18:07

نمیخواین جواب ایمیل رو بدین؟؟؟
منتظرم!

ببخشید فکر کنم جواب دادم. سرم شلوغه دیگه دخترم.

شهاب پنج‌شنبه 10 دی 1394 ساعت 13:41

سلام وودی جان.
این حرفی که شما فرمودی رو من قبلا با یه تعبیر جالبی شنیده بودم که میگفت دیگه دوره ی « ابن سینا» ها و «بیرونی» ها گذشته و به دلیل وسعت دانش کسی نمیتونه ریاضی و فیزیک و فلسفه و عرفان و ادبیات و ... رو به یک اندازه بشناسه و لقب علامه دهر رو به خودش نسبت بده. الان علامه کسیه که بتونه خودش رو شبیه T کنه، یعنی یک سطح از دانش عمومی به علاوه تعمیق و تخصص در یک حوزه خاص.
برای اینکه شما و دوستان دیگه بیشتر درمورد حرفایی که زدم بدونید لینک اصلی مطلب رو هم میگذارم و پیشنهاد میکنم که حتما به باقی مطالب سایت «متمم» و «shabanali.com» هم یه سری بزنید.
موفق باشید.

دانش آموزان T و کلاس ها مربع :

http://motamem.org/?p=2050

سلام
من میخواستم در مورد T بنویسم اما بعد منصرف شدم چون دارم میبینم که شکل مورد نظرم T نیست. چند تا مشکل در مورد T هست. اول اینکه میگه عمق باید بیشتر از سطح باشه. کاملا مخالفم. دوم اینکه میگه یک عمق کفایت میکنه و سطح باید خطی باشه. با اینم کاملا مخالفم. نتونستم شکل مورد نظرم رو ترسیم کنم. اما به نظر من سطح باید به طور ناهموار طولانی بشه و عمق هم در چند قسمت نزدیک به هم عمیق باشه و بشه بین قسمت هایی که عمیق شدن هم کم کم ارتباط برقرار کرد.شکلش چی میشه رو نمیدونم. اگر یه روزی تونستم تصویرش کنم میکشم.
موفق باشید

مهدی چهارشنبه 9 دی 1394 ساعت 22:50

غرض از مزاحمت میخاستم بپرسم که چرا دانشجویان ایرانی در آمریکا مثل شما یا سایر دانشجویان اکثرا بجای استفاده از خوابگاه دانشگاه از خانه اجاره ای استفاده میکنید؟علت اینکه من این سوال رو میپرسم اینه که اکثر افرادی که میشناسم درخارج از خانه اجاره ای استفاده میکنن.به همین دلیل کنجکاو شدم که بپرسم.

سلام
چون خوابگاه ها معمولا گرونتر هستند و اکثرا باید با چند نفر همخونه بشین. در کل نمی ارزه.

امیر چهارشنبه 9 دی 1394 ساعت 07:17

چه دیدگاه قشنگی :)

در تایید حرفت؛ یه بار که داشتم با یکی از دوستانم درد دل می کردم درباره همین موضوع، میگفت نگران نباش، بالاخره یه روزی این دانشی که جمع کردی یه جایی به کارت میاد.

حالا می بینم شما هم داری همون حرف رو (از موضع کسی که واقعا به کارش اومده) میگی.

ممنون واقعا

خواهش

حسین چهارشنبه 9 دی 1394 ساعت 01:12

سلام
شما بسلامتی فارغ التحصیل شدید؟
و اینکه مشغول به کار شدید؟
ممنون میشم اگه بتونید از محیط کار و پروژه هاتون به صورت کلی بنویسید.

سلام
نه فارغ نشدم. بله بعدا مینویسم.
موفق باشید

زینب سه‌شنبه 8 دی 1394 ساعت 22:35

سلام دوست گرامی

همیشه می خواستم از شما تشکر کنم بابت مطالب مفیدتون، به فکرم رسید pdf کتاب هایی رو که قبلا گفته بودین می خواین بخونین رو پیدا کنم، شاید کار بیهوده ای باشه اما این به فکرم رسید.

تمهید القواعد: (صوتی) http://www.irip.ir/Home/Single/46572

شرح مقدمه قیصری بر فصوص الحکم:
http://erfan-book.blog.ir/1394/01/20/%D8%AF%D8%A7%D9%86%D9%84%D9%88%D8%AF-%DA%A9%D8%AA%D8%A7%D8%A8-%D8%B4%D8%B1%D8%AD-%D9%85%D9%82%D8%AF%D9%85%D9%87-%D9%82%DB%8C%D8%B5%D8%B1%DB%8C-%D8%A8%D8%B1-%D9%81%D8%B5%D9%88%D8%B5-%D8%A7%D9%84%D8%AD%DA%A9%D9%85


سرح العیون فی شرح العیون:
http://alame-hasanzade.blogfa.com/category/13/%D8%AF%D8%A7%D9%86%D9%84%D9%88%D8%AF-%DA%A9%D8%AA%D8%A7%D8%A8%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%B9%D9%84%D8%A7%D9%85%D9%87-%D8%AD%D8%B3%D9%86-%D8%B2%D8%A7%D8%AF%D9%87-%D8%A7%D9%85%D9%84%DB%8C

(3 تا از اون کتابا)

سلام
وای خیلی زحمت کشیدین. واقعا ممنونم. ایشالله برسم بخونمشون. لینک آخری فقط چیزی برای دانلود نبود.
موفق باشید

ufo دوشنبه 7 دی 1394 ساعت 13:51

میشه بگید تخصصتون که توش یک هستید چیه؟

حالا چه عجله ایه؟ مزه اش میره بگم. بعدا اینقدر توی اخبار بگن که خسته بشین :)

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد