زیر آسمان خدا 2

اینجا زیر آسمان خدا نیست. زیر آسمان خدای رنگین کمانه خدای کیان خدای نیکا خدای مهسا است

زیر آسمان خدا 2

اینجا زیر آسمان خدا نیست. زیر آسمان خدای رنگین کمانه خدای کیان خدای نیکا خدای مهسا است

ظاهر بینی و تقیلد خلاف موفقیته

یادم میاد بچه که بودیم این روش تقلب نویسی رو اختراع کرده بودم و قبل از امتحانا همه مطالب رو اینطوری خلاصه میکردم و مینوشتم میبردم تا سر جلسه. همیشه هم نمره ام نوزده بیست میشد. یه همکلاسی ای داشتیم که چند بار این برگه رو دست من دید و بنده خدا فکر میکرد که من تقلب میکنم که نمره ام خوب میشه. البته بالاخره متوجه شد که من قبل از امتحان برگه رو میذارم توی کیفم و دیگه باهاش کاری ندارم.


جالبه که تنبل کلاس و زرنگ کلاس به ظاهر از یه روش برای نمره گرفتن استفاده میکنن ولی این کجا و اون کجا. میخوام بگم که چقدر این ظاهر بینی بد هست. حالا فکر کنید یه آدم ظاهر بین به تقلید هم رو بیاره. مثلا بگه فلانی که تقلب نوشته پس منم بنویسم و ببرم سرجلسه. خیلی وقتا توی زندگی همینه. نمیدونم چرا ولی یه عده ای انگار حاضر نیستن راه خودشونو پیدا کنن و مدام منتظرن یکی یه کاری کنه همونو تکرار کنن و انتظار دارن همون نتایج رو هم بگیرن. 


به نظر من مهمترین نکته برای موفقیت اینه که آدم بره اصول رو یاد بگیره و بعدش راه خودشو بر اساس اصول تعریف کنه. بعضی چیزا اصل هست و تغییرش به صرفه نیست ولی معمولا روش ها اصول نیستن و قابل ابداع هستن و  برای هر کسی یه روش خاصی ممکنه بهتر جواب بده یا نده. اینجا دیگه خود آدم باید خلاقیت داشته باشه و راه خودشو تعریف کنه. این نکته ظریفیه که خیلی ها بهش دقت نمیکنن. تا کسی نتونه راه خودشو که فقط مختص به خودش هست پیدا کنه موفق نمیشه.

نظرات 19 + ارسال نظر
سعید چهارشنبه 25 مرداد 1396 ساعت 00:22

سلام جناب وودی .در نظرات بالایی گفته بودید رشته شیمی حساسه. غیر از شیمی دیگه چه رشته ها و گرایش های حساسه یا ممکنه حساس بشن. مخصوصا گرایش های برق و کامپیوتر منظورمه.

لیستش رو ندارم اما technology alert list رو سرچ کنین پیدا میکنین. مثلا آخر این متن هست:
https://www.cmu.edu/oie/forstu/pdf/tal-students.pdf

امین شنبه 19 اردیبهشت 1394 ساعت 00:33

سلام
ممنون از این پست کاربردی تون و چیزهای خیلی خوبی که آموزش دادید.
راستی از اینکه دوباره شروع به نوشتن کردید خوشحالم.

سینا جمعه 18 اردیبهشت 1394 ساعت 08:23

با سلام دوست عزیز

برای پذیرش کارشناسی ارشد برنامه ریزی شهری به دانشگاه های اروپا باید به کدوم موسسه ای توی ایران مراجعه کرد لطفا شناختی دارید راهنمایی ام کنید ...
باتشکر سینا

سلام
نه نمیدونم.
موفق باشید

نیوشا چهارشنبه 2 اردیبهشت 1394 ساعت 13:28

جالبه که از موقعه ای که اینو گذاشتم همینجور داره ریجکت میاد
Uci va houston هم ریجکتم کرد
من رشته ام مهندسی شیمی هست
حساس هست ولی من گرایش بایو اپلای کردم
خدا کنه یه نفر از توی ویت لیست منصرف بشه
چون فارغ التحصیل میشم و کنکور هم ندادم پارسال خیلی نگرانم که سال دیگه چیکار کنم، عملا علافم، واقعا از اینده ام میترسم
والا زیادم بالا نزده بودم ، پارسال با شرایط بدتر از من از همینجاها پذیرش فول فاند داشتن بچه ها دانشگاه
نمیدونم
واسم دعا کنید یه اتفاق خوب همینجوری که واسه خودتون افتاد و زندگیتون عوض شد واسه منم بیفته

رشته اتون حساسه. من شنیدم که بعضی دانشگاه ها اصلا به ایرانی ها توی این رشته ادمیشن نمیدن از جمله هیوستون (البته نمیدونم چقدر شنیده ام معتبره). اینکه پارسال کسی ادمیشن گرفته دلیلی نمیشه که شما امسال بگیرید. هر سال فرق میکنه. یه دفعه یه پوزیشن باز شده یکی رو میگیرن یه دفعه نه. ربطی نداره. در کل بالا اپلای کردین.
یکی از بچه ها هم شرایط شما (اگر خودتون نبودین!) پارسال همین رشته شما رو هر جا اپلای کرد ریجکت شد. اونم شریفی بود. بعدش اینجا که پرس و جو کردیم گفتن که ریکامندیشنش ضعیف بوده و دیر هم اپلای کرده. برای همین ریجکت شده. دیگه چقدر راست میگن رو نمیدونیم.
موفق باشید

یه دانشجوی با انگیزه اما سردرگم سه‌شنبه 1 اردیبهشت 1394 ساعت 11:03

سلام
مرسی که دوباره شروع کردین
من اول راه هستم و خیلی سر درگمم برای نوع امتحان،پست های مرتبطتونو خوندم می خوام بدونی به نظر خودتون تافل چه مزیتی نسبت به ایلتز داشت که تافل و انتهاب کردین؟
یکی میگه لیستنینگ و رایتینگ تابل حجیم تره یکی میگه ریدینگ ایلتز
پاک گیج شدم متاسفانه
ممنون

سلام
http://zireasemanekhoda.blogsky.com/1391/03/29/post-412/

http://zireasemanekhoda.blogsky.com/1389/08/01/post-38/

نیوشا سه‌شنبه 1 اردیبهشت 1394 ساعت 08:03

دانشگاههایی که اپلای کردم اینا بودن
houston, buffalo , tulane, lsu, northeastern, uci, pittsburgh
اره بهشون ایمیل میزنم همشون میگن صبر کنید یا هنوز در حال بررسیه!!!
نمیدونم چه جوری بررسیه که 5 ماه زمان میخواست!
البته خوشبختانه دیشب دوتاشون ریجکتشونو فرستادن ( buffalo , tulane ( تعجب نکنید که میگم خوشبختانه ، چون اینقدر صبر کردم از صبر کردن خسته شدم. همین که دیدم ریجکت شدم خیالم راحت شد از این دوتا. امید الکی داشتن از ناامیدی خیلی بدتره :( .
مثل یه بیمار سرطانی که تهش میدونه میمیره ولی الکی به خودش امید میده که خوب میشم ، این امید دروغین از هرچیزی بدتره.

توی waitlist اینا هستین. یعنی ادمیشن ها رو به کسانی که میخواستن دادن منتظرن اونا جواب بدن و اگر کسی نخواست بیاد از waitlist جایگزین میکنن. بالا اپلای کردین دیگه. اگر رشته های حساس مثل نفت و فیزیک هسته ای و ... هستین اصلا انتظار ادمیشن هم نداشته باشین با خیال راحت برای کشورهای دیگه اقدام کنید.

نیوشا یکشنبه 30 فروردین 1394 ساعت 16:50

سلام ببخشید خیلی دلم گرفته بود دوس داشتم واسه یکی حرف بزنم
من امسال واسه 7 تا دانشگاه امریکا اپلای کردم و تا الان حتی یدونه جوابم نداشتم :(((( ، همه دوستام دنبال کار i-20 ویزا هستن و من هرروز با حسرت بهشون نگاه میکنم ، نمیدونم باید از اینجا به بعد زندگیم چیکار کنم خیلی گیج و سردرگمم ، حتی این دانشگاهها ریجکتمم نفرستادن که از فکر و خیال در بیام ، حتی دریغ از یه ادمیشن بدون فاند که دلم خوش باشه :( .
من دانشگاه صنعتی شریف خوندم و معدلم نزدیک 16 بود ، تافلمم 94 بود و جی ار ای هم مجموع 313 داشت ، یعنی من اینقدر داغون بودم :(((
از غصه قشنگ دارم دق میکنم ، همش منتظرم و ایمیل چک میکنم و یا توی اپلای ابرود موفقیتهای دیگران رو میبینم و حسرت میخورم :( .
ببخشید که مزاحم شما شدم ، فقط دلم میخواست واسه چند دقیقه از حال افتضاح خودم توی این روزا با یکی صحبت کنم

سلام
رشته اتون چی بوده؟ کجاها اپلای کردید؟ بهشون ایمیل زدین که کی جواب میدن؟

anonymus جمعه 28 فروردین 1394 ساعت 23:23

سلام
می خواستم بدونم توی آمریکا درس خوندن سخت تر از ایرانه یا نه؟
پروژهاشون چطور؟

سلام
اینجا تقریبا معادل درس خوندن توی دانشگاه سراسری ایران هست. دانشگاه آزاد خیلی راحتتر از اینجاست. فرقش هم که نوشتم اینجا ترم ماراتن هست و باید خیلی طول ترم کار کرد تا نمره گرفت و توی ایران مثل دو سرعته و شب امتحان باید خوب بخونی که نمره بگیری. پروژه ها هم همینطور.
موفق باشید

جواد جمعه 28 فروردین 1394 ساعت 01:34 http://scripters.info

سلام حاجی
من نشستم کل مطالبت رو از اول یعنی قدیم به جدید خوندم

دیر رسیدیم و فهمیدیم در رفتی

اما میدونستم که دوباره شروع میکنی :D

حال کردی پیش بینی رو

سلمان چهارشنبه 26 فروردین 1394 ساعت 11:11

سلام

نمیدونم چی شد که دوباره به خودم گفتم یه سری اینجا بزنم... و چه هیجان زده شدم وقتی دیدم وبلاگ جدید رو شروع کردین...
به هر حال امیدوارم که موفق باشین
سال نو هم با خیـــــــــــــلی تاخیر مبارک!

sina beskut چهارشنبه 26 فروردین 1394 ساعت 02:07 http://www.en2.ir

درود آریایی بر تو

یکی از بهترین خبر های خوشحال کننده امسال ، شروع دوباره شماست .
من هرشب قبل خواب بلاگ شما رو رصد میکنم و راه خودم رو بر اساس تجارب شما هموارتر میکنم .

خیلی خوشحالم که بازم اومدید

همیشه برقرار باشید عزیز

مهدیه چهارشنبه 26 فروردین 1394 ساعت 01:24

سلام وودی جان
خوشحالم که دوباره شروع به نوشتن کردی و این بهترین اتفاق سال جدید برای من بود :)
لطفا از سبک نظام آموزشی اونجا و همین طور محیطش و شرایط روحی خودت بیشتر بنویس...اینکه احساس تنهایی نمی کنی و ترجیح نمیدادی که تو اروپا بودی تا راحت تر می تونستی رفت و آمد کنی؟ (راستش این دغدغه ی خودم هست برای همین پرسیدم :) )

سلام
نمیخوام در مورد خودم دیگه بنویسم. اما اگر سئوالی باشه جواب میدم. نه ترجیح نمیدادم اروپا باشم. اینجا از نظر موقعیت پیشرفت و محل زندگی و همه چی به اروپا ارجحیت داره. رفت و آمد هم برام مهم نیست. اول اینکه وقتش رو ندارم. بعدشم هزینه اش زیاده. اگر موقعیتی هم باشه ترجیح میدم که مامانم اینا رو بیارم.
موفق باشید

ناصری سه‌شنبه 25 فروردین 1394 ساعت 19:43

منم تا چند وقت پیش راه زندگیمو گم کرده بودم اما الان چند وقته پیداش کردم

Arash سه‌شنبه 25 فروردین 1394 ساعت 18:36

اصلا مثه گذشته گرم و صمیمی نمی نویسید.
خیلی دکتری شده...
وودی سرزنده رو از دکتر وودی الان بیشتر دوست داشتم

اعظم سه‌شنبه 25 فروردین 1394 ساعت 00:05

خوش به حالت.

m_kb دوشنبه 24 فروردین 1394 ساعت 18:14

سلام.
از اینکه دوباره برگشتین خوشحال شدم.
منم مشتاقم بدونم که به کجا رسوندین؟
تا امروز از وضیعت تون راضی هستین؟

سلام
به جای خاصی نرسوندم. یکسال دیگه دارم.
خییییییییییییییییلی راضی ام.

آنی و گیلبرت دوشنبه 24 فروردین 1394 ساعت 01:30 http://eshgheaanevagilbert.com

سلام دوباره دوست عزیز
یه حسی گفت دوباره بعد از این همه مدت وبلاگتون رو چک کنم. خیلی خوشحالم که دوباره می نویسید . موفق باشید و سربلند .

later دوشنبه 24 فروردین 1394 ساعت 00:52

A noticeable and memorable paragraph, the last one.

Thanks for reminding these amazing facts which blow my mind.

Waiting for next ones from my dear friend, great Woody.

Regards.

امیررضا یکشنبه 23 فروردین 1394 ساعت 23:53

سلام
من همه وبلاگ قبلی رو خوندم. ممنون از به اشتراک گذاشتن اطلاعات مفید.
میخواستم بپرسم که تموم شد درستون ایشالله؟
آیا شغلی که خودتون دوست دارید رو پیدا کردین؟
و آیا قصد برگشت دارین یا نظرتون عوض شده و میخواهید اونجا بمونین؟

ممنون
ایشالله موفق باشین

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد