زیر آسمان خدا 2

اینجا زیر آسمان خدا نیست. زیر آسمان خدای رنگین کمانه خدای کیان خدای نیکا خدای مهسا است

زیر آسمان خدا 2

اینجا زیر آسمان خدا نیست. زیر آسمان خدای رنگین کمانه خدای کیان خدای نیکا خدای مهسا است

تقلب نویسی و نقاشی کوچیک

یکی از روش هایی که هر دانش آموز یا دانشجویی باید بدونه تقلب نویسی هست. من فکر میکردم این روش رو خودم اختراع کردم تا اینکه وقتی با بچه های دیگه صحبت میکردم متوجه شدم که خیلی ها از این روش استفاده میکنن. بعدها متوجه شدم حتی در دانشگاه های خارج از کشور هم این روش خیلی رایج هست. البته هنوز خیلی ها بلد نیستن. خودم اینجا به چند تا امریکایی یاد دادم و کلی خوشحال شدن.


شرح تقلب نویسی

یک برگه کاغذ تمیز برمیدارید و تمام نکات حفظی مربوط به درس رو توش به صورت مرتب و دسته بندی شده و خیلی خلاصه مینویسید. قالبش هم اینطوریه: تیتر - محتوا, تیتر - محتوا. خوبه محتوا شماره بندی هم شده باشه. هر قسمت هم باید توی جعبه برای خودش باشه. مهم این جعبه ها چه شکلی در میان. مهم اینه که تمیز و مرتب باشن. حتی خط کش هم لازم نیست. این برگه باید خلاصه تمام کتاب یا جزوه یا هر چیزی که برای امتحان لازم دارید باشه.





نحوه خوندن

تیتر رو میخونید باید بتونید تمام محتوای زیر اون تیتر رو بدون اینکه بهشون نگاه کنید بگید. برای همه تیترها این کار رو تکرار میکنید. اگر نتونستید دوباره باید تیترها رو تکرار کنید. تا قبل از امتحان این کار رو 1000 بار میتونید انجام بدید. دیگه خودتون دستتون میاد که کجاها یادتون میره.


بهبود روش

یکی از راههای بهبود این روش استفاده از نقاشی کوچیکه (باز متد ابداعی از وودی :)) برای این کار نزدیک عنوان هایی که یادتون میره میتونید یک شکلک خاص بکشید. مثلا گل بکشید یا یه چیزی که مثلا حرف اولش یا حروف اولش شما رو یاد اون مورد میندازه. اگر چیزی که میخواهید حفظ کنید یه چیز عجیب غریبه میتونید با وصل کردن اجزاش به هم یک شکلک جدید اختراع کنید و سر امتحان هم اون شکلک کمکتون میکنه که یادتون بیاد موضوع چی بوده. یه بار دیگه با دقت به عکس بالا نگاه کنید ببینید چطوری از نقاشی کوچیک استفاده شده. که برای دانشگاه هاروارد هست و یه شکلک خندان اون وسط دیده میشه. 

البته تعمیم (extension)ی از نقاشی کوچیک خودش به عنوان یه روش پیشرفته دیگه به طور مجزا قابل استفاده است. برای نمونه به این عکس مراجعه کنید:



اینطوری خودم AND و OR رو که توی ریاضی هی فراموش میکردم حفظ کردم و بیشتر از ده ساله که یادم نرفته :)


به نظر من این روش خیلی پیشرفته است و میشه باهاش سختترین مطالب عجیب غریب رو هم حفظ کرد و برای هر امتحانی آماده شد. نقطه ضعف این روش اینه که اگر کثیف و بدخط نوشته بشه هیچ کمکی نمیکنه. چند وقت پیش اینو به یکی از بچه هایی که داشته جامعه شناسی میخوند یاد دادم و برای یک پاراگراف رو توی 4 تا کلمه خلاصه کردم و حفظ کردم و حسابی خوشحال شد. راستش رو بخواهید خودم هم سورپرایز شدم که میتونستم با چند ساعت مطالعه از پس امتحانشون به راحتی بر بیام :)


نمونه

عکس بالا از سایت زیر هست:

https://www.cfa.harvard.edu/~afriedman/CheatSheetsIndex.html

توی سایتش نمونه های دیگه هم هست. من پیشنهاد میکنم حتما یه سری به این سایت بزنید و نمونه های مختلف رو ببینید که دستتون بیاد چطوری باید باشه. البته اینا در حد تیم ملی عالی نوشته شدن و برگه های من اصلا به این خوبی نبودن. بالاخره باید یه فرقی بین کسی که هاروارد میره و من باشه دیگه :)

نظرات 10 + ارسال نظر
سعید سه‌شنبه 31 مرداد 1396 ساعت 17:22

من هم بعضی وقت ها از همین روش استفاده میکنم . (البته نه به این تر و تمیزی و مرتبی) .ولی با این که اواخر شب امتحان تازه شروع به خوندن میکنم معمولا نمره خوبی میگیرم با این روش.

سیدرضا جمعه 11 اردیبهشت 1394 ساعت 22:07 http://psy-student-khoy.blogfa.com

سلام آقای دکتر؛

ببخشید،اون قسمت شرح تقلب نویسی رو ملاحظه بفرمایید:

فکر کنم اونجا یه کلمه (نیست ) افتاده.

((مهم (نیست) این جعبه ها به چه شکلی درمیان.))
البته اگه اشتباه نکنمااااا....

سلام
آره. دیگه اشتباهه پیش میاد!

مهسا یکشنبه 6 اردیبهشت 1394 ساعت 02:17 http://sarneveshtehman.blogfa.com

سلام.
چقدر جالب..منم همیشه از این روش استفاده می کردم... الان هم استفاده می کنم..

محمد سه‌شنبه 25 فروردین 1394 ساعت 20:41

چه جالب

ناصری سه‌شنبه 25 فروردین 1394 ساعت 19:36

منظورتون از اینکه حق الناس نشه چیه.متوجه نشدم

یعنی اگر با کاری که میکنید حق کسی ضایع میشه حق الناسه نمیشه بگی خدایا ببخش.

پریا دوشنبه 24 فروردین 1394 ساعت 01:21

سر امتحان فاینال سیگنال سیستم استادمون گفت میتونیم یک برگ آ4 با خودمون بیاریم سر جلسه. منم گرفتم دو طرف برگه را یک دور با خودکار آبی نوشتم یه دور هم با صورتی ، هرچی فرمول فوریه لاپلاس و تبدیلاو و... بود نوشتم. عملا دو برگ شده بود، استاده مرده بود از خنده

ناصری شنبه 22 فروردین 1394 ساعت 20:12

این که شما گفتی تقلب نیست.یه جور جمع بندی هستش؟دکترا تقلب دارم.
برای مواقع فوق بحرانی:نوشتن روی شلوار.روی کفش.روی استین.روی انگشتان.اگه هیچکدوم نتونستید از خودکار نامریی استفاده کنید
مواقع حساس:از بطری اب استفاده کنید پشت برچسب اب بنویسید
معمولی:رو کاغذ و بزارید زیر برگه
بیش از اندازه معمولی:کتاب رو ببر
اما روش های خودم:یه کاغذ دور مچ دستتون حلقه کنید و روش بنویسید
رو چسب یک سانتی بنویسید و رو خودکار بچسبونید(از 7الی8 خودکار استفاده کنید)دو ترم پشت سر هم معدل الف دانشگاه شدم اونم ازاد
دانشگاه ازاد اگه معدل بالای بیاری ده درصد از شهریه ات کم میشه
خدایا ببخش

تقلب میکنید حواستون باشه حق الناس نشه.

محمد شنبه 22 فروردین 1394 ساعت 18:29

جالب بود.ممنون

سها شنبه 22 فروردین 1394 ساعت 14:45

خوشحالم دوباره آپ میکنی! براوو

A GH شنبه 22 فروردین 1394 ساعت 12:14 http://doctorshiri.blog.ir/

مرسی دکتر جان
بابت این مطلب خوب و خوندنی



* فقط این الان 1 روش برای مطالعه و خوندن بود یا تقلب ؟

فکر کنم مشخص بود

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد